سمنان استان هفتم کشور در پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی

استاندار سمنان در چهل و هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت : استان فارس با پرداخت پنج هزار و ۸۰ میلیارد ریال، گلستان با سه هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال، لرستان با سه هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال، گیلان با چهار هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال، مازندران با سه هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال و قزوین سه هزار و ۸۰۰ هزار ریال رتبه های اول تا ششم دارند و سمنان نیز با پرداخت سه هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال به ۶۷۲ واحد، رتبه هفتم را به دست آورده است.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز از شاهرود وی اضافه کرد : در این بخش استان سمنان با همکاری بانک ها توانست رتبه نهم خود را به هفتم کشوری در کمتر از ۱۵ روز کاهش دهد و این یعنی با تلاش بیشتر می توانیم به رتبه های بالاتر هم دست یابیم.
دکتر خباز با بیان این که سمنان در شاخص تعداد واحدهای دریافت کننده تسهیلات رونق تولید، رتبه چهارم کشوری را در بین استان ها از آن خود کرد، اظهار کرد: در این بخش استان های مازندران، اصفهان و گیلان رتبه‌های اول تا سوم را دارند و سمنان نیز با پرداخت تسهیلات به ۶۷۲ واحد صنعتی و کشاورزی، رتبه چهارم کشوری را به دست آورده است.
وی اضافه کرد : بر اساس گزارش های رسیده، بانک های استان سمنان به صورت مستقیم نیز به بیش از ۲۰۱ واحد تولیدی به میزان ۱۷۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است.
استاندار سمنان با بیان این که در مجموع کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان عملکرد خوبی داشته و در آینده شاهد تحول خوبی در اقتصاد استان خواهیم بود، خاطرنشان کرد: مسوولان استان باید نظارت خود را بر نحوه عملکرد واحدهای تولیدی دریافت کننده تسهیلات بیشتر کنند، تا تعهد این واحدها تحقق یابد و شاهد انحراف در این بخش نباشیم.
خباز در ادامه با تاکید بر استفاده از ظرفیت استان برای رفع مشکل واحدهای تولیدی، گفت: مدیران اجرایی باید نسبت به شفاف سازی دقیق دستور العمل ها و اطلاع رسانی آن به واحدهای تولیدی تلاش کنند.
در این نشست، مشکلات ۶ واحد تولیدی در بخش های زیربنایی، بیمه، مالیات و تسهیلات بررسی شد.
در استان سمنان ۶۷۲ واحد صنعتی و کشاورزی ۳۵۱ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید دریافت کرده اند.

کد خبر: 724955

وب گردی

وب گردی