ژیبا به دنبال مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن!

ستاره پیشین تیم ملی والیبال برزیل قصد دارد پروسه ابطال عنوان قهرمانی روسیه در المپیک ۲۰۱۲ لندن و پس گرفتن مدال طلای این مسابقات را به جریان بیندازد.

به گزارش ایسکانیوز، مسابقه فینال والیبال بازی‌های المپیک 2012 لندن بین روسیه و برزیل، به یاد ماندنی‌ترین فینال مسابقات والیبال تاریخ المپیک است. در این بازی، تیم ملی روسیه پس از شکست 25 بر 19 و 25 بر 20 در ست‌های اول و دوم، در 3 ست بعدی با نتایج 29 بر 27، 25 بر 22 و 15 بر 10 پیروز شد و به مدال طلای المپیک رسید.

گیلبرتو آمائوری دگودوی فیلیو ملقب به «ژیبا»، ستاره پیشین تیم ملی والیبال برزیل که در آن فینال به یاد ماندنی مغلوب دیمیتری موزرسکی و یارانش شدند،‌ به تی‌وی گلوبو برزیل گفته که 7 بازیکن از تیم ملی روسیه در فینال المپیک 2012 دوپینگ کرده بودند. ژیبا البته نامی از بازیکنان مورد نظر خود نبرده و همچنین منبع اطلاعات خود را هم اعلام نکرده است ولی به نظر می‌رسد این بازیکن به دنبال هدف بزرگ‌تری است: پس گرفتن مدال طلای المپیک لندن!

ژیبا که رئیس کمیته تازه تأسیس ورزشکاران در فدراسیون جهانی والیبال نیز هست در سفر آینده خود به مقر FIVB، قصد دارد با ارائه مدارک و اطلاعاتی به کمیته ضد دوپینگ فدراسیون جهانی، پروسه ابطال عنوان قهرمانی روسیه در المپیک 2012 لندن و پس گرفتن مدال طلای این مسابقات را به جریان بیندازد.

تعداد زیادی از ورزشکاران روسی در چند ماه گذشته به خاطر مسجل شدن دوپینگ سیستماتیک و دولتی در مسابقات گذشته با محرومیت و جریمه مواجه شده‌اند.

604/601

کد خبر: 724968

وب گردی

وب گردی