لاوروف: مذاکرات آستانه باید نقطه عطفی در حل بحران سوریه باشد

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز(دوشنبه) در کنفرانس مطبوعاتی با پیتر سزیجارتو، همتای مجارستانی خود در مسکو بر اهمیت مذاکرات آستانه در حل بحران سوریه تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی با همتای مجارستانی خود با تاکید بر وجود چالش‌هایی در ارتباط و مذاکره میان دولت سوریه با مخالفان مسلح گفت که مانورهایی برای تبدیل هیات مخالفان مسلح به هیاتی سیاسی وجود دارد.

وی با بیان اینکه مذاکرات آستانه مرحله مهمی در حل بحران سوریه است، گفت: در حال حاضر نشستی در آستانه میان دولت و مخالفان سوری در حال برگزاری است و بعدا در نشست ژنو دولت سوریه با هیات های مخالفان اعم از سیاسی و مسلح گفتگو خواهد کرد و این مذاکرات تمامی گروه‌ها را شامل می‌شود.

لاوروف در ادامه عنوان داشت ما، ترکیه و ایران این مساله را پیگیری می‌کنیم و از همهمسئولان در قزاقستان و دیگر کشورهای مرتبط برای تنظیم و برگزاری این نشست تشکر می‌کنیم و امیدوارم اخبار مفید بخشی را بشنویم.

وی بر لزوم مبارزه با تروریسم تاکید و گفت: برای هر اقدامی در قبال ریشه کن کردن تروریسم آماده‌ایم.

لاوروف عنوان داشت: آماده عادی سازی روابط با آمریکا هستیم.

وزرای خارجه روسیه و مجارستان در دیدار امروز خود درباره مهمترین موضوعات دو جانبه و تحولات بین المللی از جمله روند اجرایی توافق نامه هایی که در دیدار ۱۷ فوریه ۲۰۱۶ ولادیمیر پوتین با ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در مسکو به امضا رسید گفتگو کردند.

حجم تجارت روسیه با مجارستان در ۹ ماه نخست سال ۲۰۱۶ میلادی به سه میلیارد و صد میلیون دلار رسید که به دلیل تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۱۵ میلادی ۱۰.۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

306/300

کد خبر: 725031

وب گردی

وب گردی