احزاب مخالف مکزیک قاطعیت دولت این کشور در برابر ترامپ را خواستار شدند

سران احزاب مخالف در کنگره مکزیک از دولت انریکه پنیا نیتو خواستند تا در دیدارهای خود با اعضای دولت جدید آمریکا به ریاست دونالد ترامپ، موضع عزت و قاطعیت را اتخاد کند.

به گزارش ایسکانیوز ، سران احزاب مخالف در کنگره مکزیک از دولت انریکه پنیا نیتو خواستند تا در دیدارهای خود با اعضای دولت جدید آمریکا به ریاست دونالد ترامپ، موضع عزت و قاطعیت را اتخاد کند.
به گزارش پایگاه اینترنتی هیسپان تی وی، لوئیس ویده گارای و ایلدفونسو گواخاردو، به ترتیب وزیر امور خارجه و وزیر اقتصاد مکزیک روزهای چهارشنبه و پنجشنبه آینده برای چند دیدار با اعضای دولت جدید آمریکا در زمینه تجارت، مهاجرت و امنیت به واشنگتن، پایتخت این کشور سفر می کنند.
میگل باربوسا، هماهنگ کننده کمیته حزب چپگرای انقلاب دموکراتیک مکزیک در بیانیه ی مجلس سنای این کشور که روز یکشنبه صادر شد، اعلام کرد، برای هر دو نفر (وزاری خارجه و اقتصاد) باید روشن باشد که جامعه مکزیک دولتی را که در برابر هر ادعا و خواسته ی رئیس جمهور جدید آمریکا سر تعظیم فرود آورد، نمی خواهد.
باربوسا در این بیانیه گفت: عزت و قاطعیت موضعی است که مکزیک باید از خود نشان دهد. وی همچنین اعلام کرد استقبال از ویده گارای و گواخاردو از سوی مقامات پایین رتبه آمریکایی و کسی غیر از همتایان آنها در دولت ترامپ یعنی رکس تیلرسون (وزیر خارجه) و ویلبر راس (وزیر اقتصاد) - افرادی که هنوز می بایست توسط سنای آمریکا تایید شوند- غیر قابل قبول است.
از سوی دیگر، خاویر بولانیوس، نماینده حزب محافظه کار اقدام ملی ، اتخاد موضعی محکم و بی درنگ را برای حفاظت از بخش کشاورزی و موادغذایی این کشور خواستار شد.
به گفته وی، در تمام مذاکرات باید منافع مکزیک در اولویت باشد تا از لطمه به ظرفیت صادرات این کشور جلوگیری شود.
آمریکا مقصد 80 درصد از صادرات مکزیک است. از سوی دیگر، حدود 11 میلیون مکزیکی، اکثر آنها به شکل غیر قانونی، در آمریکا زندگی می کنند.
علاوه بر نمایندگان مکزیکی، مردم این کشور نیز نگران دیدارهای آتی میان مقامات کشورشان و همتایان آمریکایی آنها هستند.
ترامپ در جریان تبلیغات انتخاباتی خود بارها علیه مهاجران مکزیکی به حملات لفظی پرداخت و آنها را متجاوز و جنایتکار خواند. همچنین آنها را به انتقال بیماری های کشنده متهم کرد و تهدید کرد دیواری در مرز آمریکا و مکزیک ایجاد خواهد کرد.

306/300

کد خبر: 725050

وب گردی

وب گردی