محصولات لبنی ایران راهی عراق و آسیایی مرکزی می شود

مدیرعامل یک شرکت غذایی که قرار است سهامش فردا در فرابورس عرضه شود، از صادرات محصولات لبنی ایران به کشورهای عراق، افغانستان، ترکمنستان و پاکستان خبرداد و افزود :صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس، آسیای مرکزی و روسیه نیز هدفگذاری شده است.

به گزارش ایسکانیوز، بازار سرمایه ایران با ورود شرکت های جدید به بورس و فرابورس در حال توسعه است و با توجه به مزایایی که شرکت ها از طریق ورود به بازار سرمایه کسب می کنند، تقاضا برای حضور در این بازار افزایش پیدا می کند.
تامین مالی شرکت ها از جمله مزایای حضور در بازار سرمایه محسوب می شود که نسبت به تامین مالی از طریق بانک ها و بازار پولی، مزیت های بیشتری دارد.
قرار است یک شرکت غذایی زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری به فرابورس وارد شود، در گام نخست 10 درصد از سهام این شرکت به روش جدید عرضه اولیه یعنی « ثبت سفارش» (بوک بیلدینگ) واگذار می شود.
بر این اساس، 10 درصد سهام شرکت «پگاه گلپایگان» روز سه شنبه (فردا) عرضه اولیه خواهد شد تا شمار شرکت های لبنیاتی زیر مجموعه صندوق بازنشستگی که در بازار سرمایه عرضه شده اند، به 6 شرکت افزایش پیدا کند.
«عبدالله قدوسی» مدیرعامل شرکت پگاه گلپایگان امروز (دوشنبه) در مراسم معرفی این شرکت در فرابورس، گفت: محصولات لبنی ایران اکنون به کشورهای عراق، افغانستان، ترکمنستان و پاکستان صادر می شود.
این فعال صنایع غذایی افزود: البته قرار است محصولات لبنی کشور به کشورهای حاشیه خلیج فارس، آسیای مرکزی و روسیه نیز صادر شود.
وی اضافه کرد: فردا 10 درصد از سهام این شرکت در فرابورس عرضه می شود، و 10 درصد دیگر نیز در نوبت عرضه قرار خواهد گرفت.
این فعال صنایع غذایی اضافه کرد: بر اساس برخی گزارش ها، سرانه مصرف لبنیات پس از اجرای هدفمندی یارانه ها 40 درصد کاهش یافته است.
قدوسی حاشیه سود شرکت های لبنی را پایین دانست و گفت: بیشتر شرکت های لبنی حاشیه سود دو تا سه درصدی دارند که در صورت برخورداری از تجهیزات جدید و پیشرفته به پنج درصد افزایش خواهد یافت.
به گزارش ایرنا، پارسال، سهام 17 شرکت در صنایع مختلف در فرابورس عرضه شد و قرار است امسال نیز 20 شرکت جدید وارد فرابورس شوند.

101/401

کد خبر: 725066

وب گردی

وب گردی