نماینده مجلس عراق: ترکیه 10 پایگاه نظامی و اطلاعاتی در اقلیم کردستان عراق دارد

نماینده جنبش 'تغییر' به رهبری 'انوشیروان مصطفی' در پارلمان عراق گفت: ترکیه 10 پایگاه نظامی و اطلاعاتی بر روی اراضی اقلیم کردستان عراق دایر کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، 'سروه عبدالواحد' امروز (دوشنبه) به خبرگزاری عراقی 'المعلومه' گفت که ترکیه دارای 10 پایگاه نظامی و اطلاعاتی بر روی اراضی اقلیم کردستان عراق است و از سکوت دولت مرکزی و احزاب سیاسی عراق نسبت به آن تعجب می کند.
وی اضافه کرد: با وجود این پایگاه های اطلاعاتی و نظامی ترکیه در خاک عراق، اما دولت مرکزی بغداد درباره آنها هیچ گونه سخنی نمی گوید.
عبدالواحد همچنین از سکوت احزاب سیاسی عراق که به گفته او، مدعی دفاع از عراق و مقاومت در برابر اشغالگران هستند، ایراد گرفت.
سروه عبدالواحد این سخنان را در پاسخ اظهارات سخنگوی دولت عراق عنوان کرده که گفته است بغداد در انتظار اجرایی کردن وعده های آنکارا در خصوص بیرون کشیدن نیروهایش از اراضی شمال عراق بعد از آزادی موصل، است.
دولت مرکزی عراق تاکنون فقط نسبت به وجود نظامیان ترکیه در پایگاه 'بعشیقه' در شمال موصل سخن گفته و درباره وجود پایگاه های دیگر ترکیه در دیگر مناطق اقلیم کردستان اظهار نظر نکرده است.
این درحالیست که برخی گزارش ها پیشتر درباره وجود پایگاه های دیگر نظامی ترکیه در اقلیم کردستان به ویژه در دو استان دهوک و اربیل که تحت نفوذ حزب دمکرات کردستان به رهبری 'مسعود بارزانی' هستند، سخن گفته بودند.
'جبار یاور' دبیر کل وزارت پیشمرگ در دولت اقلیم کردستان عراق در اواخر اکتبر 2016، به غیر از پایگاه نظامی بعشیقه، وجود هرگونه پایگاه دیگر نظامی ترکیه را در اقلیم کردستان عراق تکذیب کرد.

306/300

کد خبر: 725075

وب گردی

وب گردی