فعال ترین کانون های فرهنگی واحد تهران مرکزی کدامند؟

مدیر فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی درباره فعالیت کانون «حیان» در این واحد دانشگاهی، گفت: کانون «حیان» در ترم آینده هر هفته یک فیلم را اکران می کند و یکی دیگر از برنامه های این کانون اکران فیلم هایی با موضوع زنان است که از کارگردان و عوامل فیلم دعوت می شود تا در جلسه نقد فیلم حضور داشته باشند.

اسدالله بیات، مدیر فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، درباره مهم ترین برنامه های این واحد به ایسکانیوز، گفت: مهم ترین برنامه ای که در حال حاضر در این واحد دانشگاهی در حال پیگیری است برپایی نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی و دانشجویی است که به طور متمرکز اواخر بهمن ماه در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود و همه 31 استانی که دانشگاه آزاد اسلامی در آنها واحد دانشگاهی دارد مجموع فعالیت های فرهنگی استادان، دانشجویان و کارکنان خود را برای سازمان مرکزی ارسال می کنند و به شکل غرفه های واحدها در قالب نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به نمایش گذاشته می شود.

وی افزود: در استان تهران هم واحد تهران مرکز متولی این موضوع است و آثار فرهنگی استان را جمع آوری می کنیم و آثار برای برگزاری نمایشگاه در حال دسته بندی هستند.
او ادامه داد: علاوه بر نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی، ایام دهه فجر در راه است که برنامه های این روزها هم از هفته آینده آغاز می شود؛ برنامه های تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان های امام (ره) و مقام معظم رهبری است که در حرم مطهر امام (ره) برگزار می شود، مسابقات قرآن و عترت که اواخر بهمن و اسفندماه انجام می شود که بخش مقدماتی آن اواخر اسفندماه برگزار می شود.

بیات درباره فعالیت کانون های واحد تهران مرکز، گفت: 11 کانون دانشجویی در این دانشگاه فعال هستند که با توجه به سیاست های دانشگاه درباره دانشجو محور کردن فعالیت ها برگزاری بسیاری از برنامه های دانشگاه را بر عهده دانشجویان قرار داده ایم که توسط کانون ها انجام می شود.
او ادامه داد: بسیاری از مراسم و برنامه هایی که با دانشجویان در ارتباط است توسط کانون ها پیگیری می شود؛ پخش و نقد فیلم، مراسم های مذهبی و... که دانشجویان درخواست می کنند و در معاونت فرهنگی بررسی و تامین اعتبار می شود و سپس به وسیله کانون های دانشجویی انجام می شود.
مدیر فرهنگی اجتماعی واحد تهران مرکز، درباره کانون های فعال این واحد دانشگاهی، گفت: کانونی در دانشکده فنی است به نام «حیان» که دانشجویان دانشکده فنی از اعضای آن هستند و اخیرا موضوع اکران فیلم ها را دنبال می کنند و مسابقه ای را هم به نام «سر نی» برگزار کردند با موضوع عکس عاشورایی که به تازگی جوایز آن هم پرداخت شده است و قرار است این کانون در ترم آینده هر هفته یک فیلم را اکران کند و یکی دیگر از برنامه های این کانون اکران فیلم هایی با موضوع زنان است که کارگردان و عوامل فیلم را هم در زمان اکران برای نقد فیلم دعوت می کنند.

وی افزود: یکی دیگر از کانون های فعال این واحد، کانون «فدک» نام دارد که در زمینه برگزاری مراسم ها و برپایی نمایشگاه فعالیت می کنند.

اسدالله بیات درباره تفاهمنامه ای که بین دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به امضا رسید تا در قالب آن فیلم های سینمایی امکان اکران عمومی در سالن های این دانشگاه را داشته باشند، گفت: سالن های دانشگاه باید تجهیزات و استانداردهای حداقل را برای نمایش فیلم به شکل عمومی داشته باشد و دو تا از سالن های ما تا حدودی این امکان را داشتند که در این طرح شرکت کنند و معرفی هم کردیم اما به هر حال باید ابتدا سالن ها حتما تجهیز شوند؛ یکی از سالن های مناسب برای این کار، سالن دانشگاه ولیعصر است و دیگری دانشکده فنی است که آنها را معرفی کردیم و منتظریم که این طرح آغاز شود.
مدیر فرهنگی اجتماعی واحدتهران مرکز، درباره موضوع کتابخوانی و علاقمند کردن دانشجویان به کتاب، گفت: این موضوع را با برگزاری مسابقه دنبال می کنیم؛ بخش مسابقه کتبی قرآن و عترت که در ده رشته برگزار می شود و برای این مسابقه ده کتاب به دانشجویان معرفی می شود که به صورت رایگان در اختیار دانشجویان قرار می دهیم تا برای حضور در مسابقه با مشکلی مواجه نشوند ضمن اینکه مسابقه اردیبهشت سال 96 برگزار می شود.
501500

کد خبر: 725080

وب گردی

وب گردی