شهردار بیت المقدس مدعی شد: آمریکا در انتقال سفارتخانه خود جدی است

شهردار بیت المقدس امروز (دوشنبه) مدعی شد که از گفت و گو با مقام های آمریکایی درباره انتقال سفارتخانه این کشور از تل آویو به بیت المقدس دریافته است که آن ها در عمل به وعده خود در این زمینه جدی هستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا پایگاه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل، 'نیر برکت' مدعی شد که دولت جدید آمریکا قصد دارد به وعده هایش در این زمینه عمل کند.
برکت در گفت وگو با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گفت: از صحبت هایی که با مقام های آمریکایی داشتم به این نتیجه رسیدم که آن ها در انتقال سفارتخانه آمریکا از تل آویو به بیت المقدس جدی هستند.
وی اضافه کرد که آمریکا چندین ملک در بیت المقدس دارد و می تواند از آن ها برای ایجاد سفارتخانه استفاده کند.
روز یکشنبه 'شان اسپایسر' مسئول مطبوعاتی کاخ سفید گفت که مذاکرات درباره انتقال سفارتخانه آمریکا از تل آویو به بیت المقدس آغاز شده است، اما صحبت های وی حاکی از آن بود که تا عملی شدن این تصمیم راه زیادی در پیش است.
این اظهارات با آنچه طی هفته های اخیر به گوش رسیده است تناقض دارد. پیش از روی کار آمدن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، اظهارات وی و مقام های وابسته به او از انتقال سریع سفارتخانه آمریکا به بیت المقدس اشغالی خبر می داد.
ترامپ وعده انتقال سفارتخانه آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را در جریان تبلیغات انتخاباتی اش ارائه کرد. کارشناسان معتقدند که این وعده صرفا مصرف داخلی داشت و مانند وعده برخی دیگر از رئیسان جمهوری آمریکا در همین خصوص، هیچگاه عملی نخواهد شد.
خروجی های خبری صهیونیستی در جوسازی های رسانه ای اظهارات اسپایسر را به عنوان تایید دولت آمریکا در زمینه طرح انتقال سفارتخانه تفسیر کردند.
برکت اندکی پس از بیانیه اسپایسر گفت: ترامپ نشان داد که دوست واقعی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) است و به وعده هایش عمل می کند.
در مقابل مقام های فلسطینی درباره هرگونه اقدام احتمالی آمریکا در این زمینه هشدار داده اند.
'جبریل رجوب' از مقام های ارشد فلسطینی روز گذشته (یک شنبه) به نشریه تایمز آو اسرائیل گفت که چنین اقدامی می تواند به منزله 'اعلام جنگ' تلقی شود.
مقام های فلسطینی و رهبران عرب همچنین هشدار داده اند که عملی شدن این وعده تبلیغاتی ترامپ می تواند تبعات سنگینی برای رژیم صهیونیستی و متحدش آمریکا همراه داشته باشد.
همه رئیسان جمهوری آمریکا پیش از ترامپ از جمله باراک اوباما اعلام کرده بودند که وضعیت بیت المقدس باید در مذاکرات میان فلسطینیان و صهیونیست ها مشخص شود.
این شهر در جنگ شش روزه سال 1967 به اشغال رژیم صهیونیستی درآمد و بعدها ضمیمه فلسطین اشغالی شد؛ اقدامی که جامعه بین المللی هیچگاه آن را به رسمیت نشناخت.
فلسطینیان بیت المقدس را پایتخت کشور خود می دانند.

306

کد خبر: 725092

وب گردی

وب گردی