امیرعبداللهیان:امیدواریم حل بحران ها با تمرکز برمبارزه با تروریسم و راه حل سیاسی به نتیجه برسد

« حسین امیرعبداللهیان » دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل تاکید کرد: امیدواریم حل همه بحران های درمنطقه با تمرکز بر مبارزه جدی با ترویسم،راه حل سیاسی و گفت وگوهای ملی به نتیجه برسد.

به گزارش ایسکانیوز، امیرعبداللهیان ظهردوشنبه با « نبیه بری» رئیس مجلس نمایندگان لبنان دیدار و دعوتنامه رسمی « علی لاریجانی» همتای ایرانی او برای شرکت در کنفرانس بین المللی فلسطین را تسلیم کرد.
وی بعداز این دیدار که با حضور« محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان و هیات همراهش در«عین التینه» مقردوم ریاست مجلس لبنان در بیروت برگزار شد،در گفت وگو با خبرنگاران اظهارداشت:با توجه برضرورت تمرکز برموضع محوری فلسطین و قدس ، جمهوری اسلامی ایران کنفرانسی بین المللی را برای حمایت از قضیه و مردم مظلوم فلسطین در تهران برگزار می کند.
دستیار ویژه رئیس مجلس ایران ، به نقش سازنده و ملی نبیه بری رئیس مجلس لبنان در تکمیل روند سیاسی در این کشور اشاره و انتخاب ژنرال« میشل عون » را به عنوان رئیس جمهوری لبنان به مردم مقاوم این کشور تبریک گفت.
دبیرکل کنفرانس بین المللی فلسطین تاکید کرد که این دیدار فرصتی بود تا با آقای نبیه بری درباره مسائل منطقه بویژه تحولات در حوزه فلسطین ، یمن و سوریه رایزنی و تبادل نظر کنیم.
امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد که با آقای نبیه بری در خصوص کیفیت برگزاری این کنفرانس به طور مفصل مشورت کرده و دو طرف در خصوص حل سیاسی بحران سوریه و اجلاس قزاقستان دیدگاه های مشترکی دارند.
وی با بیان اینکه« معتقد هستیم حل سیاسی یگانه راه حل موجود برای بحران سوریه است»، تصریح کرد: اما این موضوع ما را از کمک به سوریه برای مبارزه با تروریسم هیچگاه غافل نخواهد کرد.
دستیار ویژه رئیس مجلس ایران با تاکید به اینکه« بحران های یمن و بحرین هم صرفا راه حل سیاسی دارند»، گفت: امیدواریم حل همه بحران های در منطقه با تمرکز بر مبارزه جدی با ترویسم ،راه حل سیاسی و گفت وگوهای ملی به نتیجه برسد.
امیرعبداللیهان افزود: امیدواریم باردیگر نگاه همه کشورهای عربی و اسلامی متوجه اهداف شوم رژیم صهیونیستی در منطقه حساس غرب آسیا و ضرورت حمایت از ملت مظلوم فلسطین شود.
دستیار ویژه رئیس مجلس ایران صبح دوشنبه در راس هیاتی برای تبادل نظر و رایزنی با مقامات لبنانی در خصوص تحولات منطقه ای و بین المللی به ویژه موضوع فلسطین وارد بیروت پایتخت لبنان شد.

300/300

کد خبر: 725141

وب گردی

وب گردی