آیت الله موسوی تبریزی: مسوولین کشور راه آیت الله هاشمی را برای مصلحت مملکت پیش بگیرند/همه توقعات را نباید از رئیس جمهوری داشته باشیم

دبیر کل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم گفت: امیدواریم افراد دلسوز مملکت با هماهنگی کامل به خاطر مملکت، انقلاب و نظام بعضی از گلایه های کوچک و مشکلات شخصی را کنار بگذارند و راه آیت الله هاشمی را که به خاطر مصلحت مملکت و صلاح جامعه مان بود پیش بگیرند، ان شالله که روحشان شاد می شود و جامعه ما هم به آرامش می رسد.

آیت الله سیدحسین موسوی تبریزی دبیر کل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم با اشاره به این که آیت الله هاشمی رفسنجانی قبل و بعد از انقلاب تاثیر بسزایی در حل بسیاری از مشکلات جامعه داشتند، در گفت و گو با ایسکانیوز بیان کرد: با توجه به این که امام راحل در راس حل تمام مسایل بودند اما آیت الله هاشمی رفسنجانی مقام بعد از امام در خصوص حل مسایل در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مدیریت مجلس در زمان جنگ و حتی اختلافات میان مسوولین والا مقام کشور، که گاهی گلایه ها و اختلافاتی صورت می گرفت، اقدام و فعالیت بسیاری داشتند تا اختلافات خیلی سریع حل شود و یا بیشتر نشود.


وی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیانی که داشتند اگر مشکلاتی در جامعه در مسایل جنگ، مسایل اقتصادی، فرهنگی، حتی در نماز جمعه و یا غیر از نماز جمعه خیلی خوب آن را طرح و حل می کردند.


دبیر کل مجمع مدرسین گفت: در حال حاضر نبود آیت الله هاشمی رفسنجانی خلاء بسیار بزرگی در جامعه ما به وجود آورده که به این زودی ها هم پر نخواهد شد. درست است که مقام معظم رهبری جایگاه والای خودشان را دارند اما آیت الله هاشمی کارهایی را با نفوذش در جامعه در کمک به مقام معظم رهبری انجام می داد.


وی با بیان این که شخصیتی مانند شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی در حال حاضر در جامعه نداریم، افزود: انشالله شخصیتی مانند ایشان جایگزین شود اما در حال حاضر خلاء ایشان ضایعه بزرگی برای کشور است.


آیت الله موسوی تبریزی همچنین تصریح کرد: در انتخابات ریاست جمهوری آینده مثل انتخابات ریاست جمهوری گذشته آیت الله هاشمی رفسنجانی نقش بسیار مهمی داشتند.


وی ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری گذشته مظلوم واقع و رد صلاحیت شد، شاید صلاح ایشان و جامعه در این بوده که نه به عنوان رئیس جمهور بلکه به عنوان پشتیبان رئیس جمهور در سیاست های خارجی و داخلی به وی کمک کند. قطعا وجود ایشان در انتخابات آینده مثل انتخابات مجلس خبرگان می توانست در جذب مردم برای حضور در صحنه انتخابات موثر باشد.


وی افزود: امیدواریم افراد دلسوز مملکت با هماهنگی کامل به خاطر مملکت، انقلاب و نظام بعضی از گلایه های کوچک و مشکلات شخصی را کنار بگذارند و راه آیت الله هاشمی را که به خاطر مصلحت مملکت و صلاح جامعه مان بود پیش بگیرند، انشالله که روحشان شاد می شود و جامعه ما هم به آرامش می رسد.

احزاب در جامعه وظیفه دارند تا توضیح دهند که همه توقعات را نباید از رئیس جمهوری داشته باشیم

آیت الله موسوی تبریزی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چه کسی را اصلح تر می دانید، تا جایگزین آیت الله هاشمی در مجمع تشخیص مصلحت شود، گفت: در این جهت دخالت نمی کنم،مقام معظم رهبری بهتر می دانند که اصلح تر چه کسی است.


دبیر کل مجمع مدرسین درخصوص برخی از گمانه زنی ها درخصوص این که با رحلت آیت الله هاشمی رای روحانی کاهش پیدا می کند، گفت: آقای روحانی غیر از امکان برخی از وعده هایی که دادند لازم نیست کاری انجام دهند کافی است روحانی کارهایش را آنچنان که پیش می رود و در حوزه اختیار وحد امکانش است انجام دهد.


وی افزود: دوستانی که به آقای روحانی رای دادند اعم از گروه های اصلاح طلب، غیراصلاح طلب و مردم عادی می دانند که ریاست جمهوری در جامعه قدرتش در چه اندازه است یعنی از نظر قانونی اینطور نیست که تمام کارها را ریاست جمهوری بتواند انجام دهد. کارهایی که در اختیار آقای رئیس جمهور است انجام می دهد.


آیت الله موسوی تبریزی در پایان گفت: من معتقدم آقای روحانی مسایل اقتصادی کشور را یک مقدار با اهمیت ترقی کند، در رابطه با مشکلات روزمره مردم حرکت کند، در مقابل مردم هم می دانند که آقای روحانی و دولت تا چه حد اختیارات دارد آن وقت آگاهان و احزاب در جامعه وظیفه دارند تا توضیح دهند که همه توقعات را در جامعه نباید از رئیس جمهوری داشته باشیم.

300/302

کد خبر: 725145

وب گردی

وب گردی