دانشگاه باید در ابعاد سیاسی و اقتصادی تاثیرگذار باشد/ بازدید دانشجویان راهیان نور مراغه از مناطق عملیاتی جنوب

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه با اشاره به نقش دانشگاه ها در عرصه های علمی و فرهنگی از برگزاری اردوهای دانشجویان راهیان نور واحد مراغه از مناطق عملیاتی جنوب در اسفند سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدرضا ولیلو روز یکشنبه در نشست راهیان نور دانشجویی دانشگاه های مراغه گفت: تلاش و حرکت در راستای تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از طریق دانشگاه ها و دانشگاهیان، رسالتی ارزشمند برای این قشر فرهیخته است.

او ادامه داد: برگزاری اردوهای فرهنگی و تربیتی راهیان نور دانشجویی، فرصتی مناسب برای آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان با مجاهدت ها و ایثارگری های شهدا در قالب بازدید از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس است.

ولیلو افزود: حفظ و ترویج ارزش های دفاع مقدس و انتقال روحیه ایثار و شجاعت به نسل های آینده مهم ترین هدف فرهنگی و تربیتی اردوهای راهیان نور بوده و مشارکت دانشگاه ها در این حرکت فرهنگی موجب تقویت معنوی جوانان این مرز و بوم است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه: دانشجویان با حضور در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس، از نزدیک شاهد حماسه آفرینی های رزمندگان در عملیات های مختلف جنگ تحمیلی و ایثارگری های شهدا شده و با شناخت از سیره آنها، سبک زندگی این افتخارآفرینان این مرز و بوم را الگو وسرمشق زندگی خود قرار دهند.

او با بیان اینکه دانشجویان با هر گرایش سیاسی در این اردوها حضور معنوی دارند، گفت: این قشر تحصیلکرده و جوان بدون کوچکترین اختلاف، با معنویت کامل، انس با شهدا و آرمان های آنها را نزدیک تر از همیشه لمس می کنند.

ولیلو افزود: وقتی سختی ها و معنویت راهیان نور باهم آمیخته می شود، دانشجویی با لباس های اتوکشیده بر خاک های فکه و طلائیه و شلمچه زانو می زند، لحظات اعجاب انگیزی را خلق می کند که گفتنی و شنیدنی نبوده و فقط لمس کردنی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مراغه با اشاره به شکل گیری موج بیداری اسلامی در منطقه گفت: امروز بیداری اسلامی مرهون روشنگری ‌های مقام معظم رهبری در بین امت اسلامی است.

ولیلو افزود: اندیشه‏‌های والای رهبر معظم انقلاب نه تنها به مرزهای جغرافیایی کشور محدود نشده بلکه ذهن انسان‏‌ های آزاده و حق طلب را در سراسر دنیا به خود معطوف کرده است.

او در پایان گفت: در قالب اردوهای راهیان نور دانشجویی، 200 نفر از دانشجویان دانشگاه های مراغه اسفند سال جاری از مناطق عملیاتی جنوب بازدید می کنند. هم چنین دانشگاه آزاد اسلامی مراغه با 11 رشته دکتری، 47 رشته کارشناسی ارشد، 48 رشته کارشناسی و حدود شش هزار دانشجو از مهمترین مراکز آموزش عالی این شهرستان است. شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

204/200

کد خبر: 725244

وب گردی

وب گردی