استاد دانشگاه عنوان کرد: وضعیت بازار سرمایه بهبود می یابد

استاد دانشگاه گفت: به طور حتم به دلیل رشد اقتصادی در کشور وضعیت بازار سرمایه رو به بهبود می رود.

مهدی تقوی، استاد دانشگاه در گفت و گو با ایسکانیوز درباره وضعیت بازار سرمایه طی ماه های پایانی سال جاری گفت: در زمان اجرایی برجام تصوراتی در راستای تغییر در وضعیت معاملات بازار سرمایه ایجاد شد و براساس پیش بینی ها تغییراتی در روند کنونی بازار سهام ایجاد خواهد شد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش تورم در دولت کنونی وضعیت اقتصادی رو به بهبود رفت اما به دلیل روند کند رشد اقتصادی تاثیر آن هم در بازار سرمایه تاکنون کم بوده است.
تقوی افزود: پیش بینی ها نشانگر این است که روند اقتصادی سال آینده با رشد 2 درصدی همراه خواهد شد که در صورت چنین اتفاقی به طور حتم وضعیت بازار سرمایه رو به بهبود می رود.
استاد دانشگاه در خصوص صنایع برتر بازار سرمایه تا پایان سال جاری گفت: ارائه آمار دقیق در مورد صنایع برتر نیازمند تحقیقاتی در خصوص میزان تولید صنایع است و در ابتدا باید متوجه شد که میزان تولید کدام صنعت نسبت به باقی صنایع بیشتر است،
وی پیش بینی خود از وضعیت بازار سرمایه طی سال آینده را اینگونه بیان کرد: افزایش رشد باعث ایجاد افزایش درآمد افراد می شود که این امر با بهبود وضعیت بنگاه ها و افزایش تقاضا همراه می شود.

تقوی در پایان خاطرنشان کرد: چنین مسایلی بی تاثیر در وضعیت بازار سرمایه و افزایش قیمت سهام صنایه در بازار سرمایه نیست.

101/401

کد خبر: 725316

وب گردی

وب گردی