مایکروسافت یکی از محبوب ترین کارکنانش را اخراج کرد

طی سال های اخیر «برایان روپر» یکی از مهره های اصلی مراسم های مختلف مایکروسافت به شمار می رفت؛ فردی پر انرژی با آن کلاه مخصوص همیشگی که بهتر از هر فرد دیگر در جهان، می توانست حتی با تغییرات جزئی ویندوز، حضار را شگفت زده کند.

به گزارش ایسکانیوز؛اما امروز این داستان به پایان رسید و ظاهراً از این به بعد، روپر را در مایکروسافت نخواهیم دید. او امروز در توییتی اعلام کرد از کار برکنار شده، و با تمامی کارکنانی که چنین وضعیتی را تجربه کرده اند، ابراز همدردی کرد.

اگرچه مایکروسافت اعلام کرده بود در راستای تحولات اساسی در تیم های اجرایی بیش از 700 کارمند را اخراج می کند، اما هیچکس تصور نمی کرد چهره محبوب و شناخته شده ای همچون روپر در میان آنها قرار گیرد. کمپانی مورد بحث چندی پیش مطلبی اختصاصی را به نحوه استخدام روپر اختصاص داده بود، که از خوانندگی در کشتی تفریحی به بزرگ ترین شرکت نرم افزاری دنیا قدم گذاشت.

لازم به ذکر است ماه ژوئن سال گذشته مایکروسافت اعلام کرد ظرف مدت یک سال، بیش از 2850 موقعیت شغلی را از تمامی بخش ها و زیرمجموعه های خود حذف خواهد کرد، و اخراج 700 نفر طی هفته جاری نیز یکی از مراحل برنامه درازمدت آنهاست.

اگرچه برکناری نزدیک به 3000 نیرو از یک کسب و کار اقدام بزرگ و متهورانه ای به نظر می رسد، اما جالب است بدانید مایکروسافت نزدیک به 113 هزار نیروی انسانی را تحت استخدام دارد و عملیات فوق نیز صرفاً به منظور ارتقای سطح مهارت در بخش های مختلف به اجرا در می آید.

منبع: دیجیاتو

203/200

کد خبر: 725337

وب گردی

وب گردی