از روستای "دزآور" تا نقطه صفر مرزی راه بسیار کوتاه است، روستایی در انتهایی ترین قسمت استان کرمانشاه و از توابع بخش نوسود شهرستان پاوه. "سامان" چشم امید مردم این روستا بود، کودکی با نبوغ و هوش بسیار بالا که همه فکر می‌کردند با این هوش سرشار وقتی بزرگ شود برای خودش کسی می‌شود و هم خانواده‌اش و هم مردم روستا را از این وضعیت نابسامان خارج می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز اما از دوسال قبل تومور مغزی به جان نبوغ و استعدادهای سامان افتاد و حتی برای مدتی بینایی‌اش را گرفت. عمل، رادیوتراپی و کمک خیرین هنوز جواب نداده و اگرچه وضعیت سامان بهتر است، اما دکترها می‌گویند بعد از سه چهار بار عملی که انجام داده باز هم تومور عود کرده و جان سامان را تهدید می‌کند.

سامان فرزند طلاق است، پدر و مادرش از هم جدا شده‌اند و حالا او و برادر پنج ساله‌اش در خانه‌ای اجاره‌ای و نم‌دار همراه مادرشان زندگی می‌کنند، خانه‌ای که به دلیل وضعیت نامناسبی که دارد شرایط جسمی سامان را بدتر می‎‌کند.

یارانه ماهانه و مستمری 30 هزار تومانی کمیته امداد کفاف هزینه دوا و درمان یک بیمار سرطانی را نمی‌دهد. با ادامه این روند، سامان 14 ساله با همه نبوغ و استعدادهایش از دست خواهد رفت و حالا چشم او و حتی همه اهالی روستا به دست خیرین است.

حبیب‌الله ابراهیمی معلم سامان، اکنون رابط مردم با او است و در خصوص آخرین وضعیت سامان رستمی و تومور مغزی او ب گفت: از حدود دو سال قبل سامان دچار تومور شد، سه یا چهار بار توسط پزشکان کرمانشاه عمل شد و برای مدتی در سنندج رادیوتراپی انجام داد.

وی با بیان اینکه بینایی سامان برای مدتی از دست رفته بود، اظهار کرد: با این اقدامات درمانی وضعیت او بهتر شد، اما دوباره بیماری عود کرده و خطر سلامتی سامان را تهدید می‌کند.

ابراهیمی از وضعیت مالی نامناسب خانواده سامان یاد کرد و افزود: پدر و مادر او از هم جدا شده اند و سامان همراه برادر پنج ساله‌اش اکنون همراه مادرشان زندگی می‌کنند.

معلم سامان ادامه داد: خانه آنها کوچک و اجاره‌ای آن هم با شرایط نامناسب است و تنها درآمد این خانواده نیز یارانه و مستمری ماهیانه کمیته امداد است که جوابگوی هزینه‌های یک بیمار سرطانی نیست.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از وخیم شدن وضعیت او مقداری کمک از سوی خیرین جمع شده است،گفت: قصد داریم سامان را برای درمان به تهران ببریم، اما این میزان کمک جمع شده کافی نیست و به کمک بیشتر خیرین نیاز داریم تا جان این کودک را نجات دهیم.

ابراهیمی، مشکل دیگر این خانواده را منزل مسکونی آنها دانست که شرایط بسیار نامناسبی دارد و اظهار کرد: از خیرین تقاضا داریم برای کمک به تهیه خانه ای مناسب برای خانواده رستمی همیاری کنند.

معلم سامان از نبوغ این دانش آموز یاد کرد و گفت: او بسیار باهوش و حتی نابغه بود و اکنون به دلیل بیماری، بسیاری از توانایی‌هایش را از دست داده است.

ابراهیمی افزود: سامان اکنون 14 سال دارد و در کلاس هشتم درس می‌خواند.

وی با اشاره به اینکه سامان تا چندی پیش از بیماری خود خبر نداشت، اظهار کرد: برای جلب کمک‌های مردمی مجبور شدیم بیماری او را رسانه‌ای کنیم، البته از وقتی که متوجه شده بسیار ناراحت است، اما راه دیگری نداشتیم.

معلم سامان ادامه داد: خانواده این پسر هم اطلاع دقیقی راجع به بیماری او ندارند، اما مادرش اصرار دارد هرچه زودتر برای رسیدگی به بیماری سامان و جلوگیری از پیشروی بیمار او را به تهران ببریم.

ابراهیمی در پایان از خیرین خواست به هر میزان که توانایی دارند به این خانواده کمک کنند تا این کودک نابغه از دست نرود.

منبع : ایسنا

700700

کد خبر: 725415

وب گردی

وب گردی