تصویب آیین نامه نظارت و ارزیابی دانشگاه علمی کاربردی

دومین جلسه شورای مرکزی دانشگاه جامع علمی کاربردی در سال 95 با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و اعضای شورای مرکزی این دانشگاه صبح امروز برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دومین جلسه شورای مرکزی دانشگاه در سال 95 با حضور دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس و اعضا هیات رئیسه این دانشگاه و سایر اعضا حقیقی و حقوقی شورا در محل وزارت علوم برگزار شد.

بررسی آیین نامه نظارت و ارزیابی دانشگاه جامع علمی کاربردی از مباحث مطرح شده در این جلسه بود که پس از بحث و بررسی کلیات آن در 11 ماده و 17 تبصره به تصویب رسید.

این آیین نامه در راستای اجرایی سازی وظایف نظارتی مندرج در ماده 5 اساسنامه دانشگاه جامع علمی کاربردی و برای تعیین ارکان نظارت ارزیابی دانشگاه، حدود وظایف و اختیارات بخش‌های آن و تبیین اصول، روش‌ها و فرآیندهای نظارتی با رویکرد استفاده از توان بخش‌های مختلف ستادی، استانی، مؤسسات و مراکز در جهت نیل به سطح مطلوب نظارت و ارزیابی و تضمین و ارتقاء کیفیت نظام آموزش عالی علمی کاربردی تدوین و در نهایت تصویب شد.

بررسی و اتخاذ تصمیم درباره مراکز علمی کاربردی که در یکسال اخیر موفق به جذب دانشجوی کافی نشده‌اند و همچنین تعیین تکلیف 23 مرکز آموزشی علمی کاربردی وابسته به دانشگاه جامع علمی کاربردی از دیگر موارد مطرح شده در جلسه بود که مصوب شد شیوه‌ نامه ای با حفظ شرایط حقوقی در این موارد تنظیم شود.

آیین نامه شورای برنامه‌ ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی یکی دیگر از دستور جلسات شورای مرکزی دانشگاه جامع علمی کاربردی بود که پس از بحث و بررسی به تصویب رسید.

شورای برنامه ‌ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی در راستای اجرای سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر واگذاری اختیارات برنامه‌ریزی درسی به دانشگاه‌ها و پیاده‌سازی آیین نامه های مصوب شورای عالی برنامه‌ریزی آموزشی و برای سیاستگذاری و تصویب برنامه های آموزشی و درسی نظام آموزش مهارت و فناوری برای همه دستگاه های اجرایی، موسسات و مراکز آموزش عالی علمی کاربردی، شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی و علمی کاربردی مطابق مفاد این آیین نامه که به تصویب شورای مرکزی دانشگاه رسید تشکیل می‌شود.

204/200

کد خبر: 725432

وب گردی

وب گردی