ساخت تجهیزات بهینه پارک ها توسط محققان واحد علوم و تحقیقات

تجهیزات بهینه پارک ها با قابلیت انجام بیش از 10 تمرین ورزشی براساس استانداردهای ASTM توسط محققان واحد علوم و تحقیقات طراحی و ساخته شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، آیدا قاری دانشجوی کارشناسی مهندسی ورزش این واحد و یکی از مجریان این پروژه گفت: نخستین دستگاه های بدنسازی پارک ها و بوستان ها ، در سال ۱۹۹۸ میلادی در کشور چین ساخته و در سال ۱۳۸۴ وارد ایران و در پارک ملت نصب شدند. از آنجایی که اکثر کاربران این تجهیزات، مبتدی بوده و آشنایی زیادی با حرکات صحیح برای استفاده از این وسایل را ندارند، استاندارد بودن این تجهیزات و عوارض احتمالی ناشی از آنها همواره مورد نقد متخصصان بوده است.

او افزود: پس از بررسی و تحقیق در ارتباط با جدیدترین دستگاه ها و تجهیزات ورزشی تمرین دهنده پرکاربرد، دستگاه STAMINA X WARRIOR ساخت شرکت STAMINA آمریکا که با توجه به کارایی بالا و تعدد حرکات تمرینی، جایگاه منحصر به فردی در میان دستگاه های بدن سازی دارد، برای این پروژه انتخاب شد.

دانشجوی واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: مهم ترین هدف در پروژه طراحی و ساخت تجهیزات بهینه پارک ها ، اعمال تغییرات ساختاری در دستگاه مذکور برای استفاده در پارکها بوده است.

دستگاه ساخته شده تیم واحد علوم و تحقیقات همانند نمونه خارجی آن است

کیانا دانشور دانشجوی کارشناسی مهندسی ورزش واحد علوم و تحقیقات و دیگر مجری این پروژه گفت: دستگاه ساخته شده توسط تیم ما، دارای همان ابعاد نمونه خارجی آن، stamina x است. با این تفاوت که این دستگاه هر بخشی که نیاز به خم کاری بوده است، از لوله های 45 درجه و 90 درجه نبشی استفاده شده است.

او افزود: این دستگاه همانند نمونه خارجی آن از بخش های مختلفی تشکیل شده که قسمت های مختلف بدن را تمرین می دهد. این بخش ها شامل DIPS (ماهیچه سه سر، شانه ها، قفسه سینه و پشت)، PUSH-UP (ماهیچه سه سر، شانه ها، قفسه سینه و شکمی)، INCLINE PUSH-UP (ماهیچه سه سر، شانه ها، قفسه سینه و شکمی)، DECLINE PUSH-UP (ماهیچه سه سر، شانه ها، قفسه سینه و شکمی)، MODIFIED ROWS (عضلات دوسر و پشت)، BOX JUMPS (عضلات پاها و قلب , قابل تنظیم جعبه پلایومتریک 12 "، 16" 20 ", 24")، STEP-UPS (عضلات پاها و قلب)، SINGLE LEG SQUATS (عضلات پاها و باسن) و KNEE TUCKS (عضلات شکمی) است.

204/200

کد خبر: 725443

وب گردی

وب گردی