دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه شناساندن تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم نقش مهمی دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دره شهر گفت:دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه شناساندن تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم از هیچ فعالیتی دریغ نکرده است به طوری که می تواند یکی از ارکان اصلی کشور در این حوزه باشد.

دکتر محمد علی کرمی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه گردشگری و افزایش توریسم گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از جمله نهادهایی است که دارای امکانات و ساختمان های مناسب در تمام استان ها و شهرستان های کشور است و به این دلیل داشتن این شرایط می تواند به عنوان پایگاه اصلی در زمینه توسعه گردشگری و افزایش توریسم در کشور باشد.

وی ادامه داد: تاسیس شرکت تگتاپ (توسعه گردشگری تمدن آزاد پارس) موید نگاه ویژه دانشگاه آزاد اسلامی به توسعه فعالیت های گردشگری است در این خصوص جا دارد از معاونت عمران دانشگاه آزاد اسلامی و همکاران در حوزه عمرانی سازمان برای توجه ویژه به پروژه های عمرانی و استفاده از برخی از آن ها به عنوان مکان هایی برای توسعه فعالیت های گردشگری ، تقدیر و تشکر کنم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شهرستان دره شهر نیز با داشتن قدمت طولانی و اماکن تاریخی متعدد به عنوان قطب گردشگری استان یکی از مناطق توریستی و تاریخی است که می توان با تمرکز بر روی ظرفیت های گردشگری در این شهرستان رونق اقتصادی را به ارمغان آورد. همچنین به دلیل وجود مناطق گردشگری و تاریخی شهرستان همواره پذیرای مهمانان زیادی از تمام نقاط کشور و خارج از کشور است.

وی اضافه کرد: این واحد دانشگاهی باتوجه به امکانات و شرایط مطلوب موجود در نظر دارد نگاه ویژه ای به توسعه فعالیت های گردشگری در شهرستان و استان داشته باشد.

دکترعلی کرمی در زمینه فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه ترویج تاریخ و فرهنگ ایرانی گفت:دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه شناساندن تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم از هیچ فعالیتی دریغ نکرده است به طوری که می تواند یکی از ارکان اصلی کشور در این حوزه باشد.

وی تاکید کرد: موضوع اجرای طرح های ماندگار فرهنگی مطرح شده از سوی معاونت فرهنگی- دانشجویی سازمان، معرفی مفاخر علمی- فرهنگی- هنری و ... می تواند یک بازوی توانمند در معرفی تاریخ و فرهنگ این کشور، دانشمندان ایران زمین و مفاخر کشور به شمار رود.

700/701

کد خبر: 725463

وب گردی

وب گردی