آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) اصولگرا ترین اصلاح طلب و اصلاح طلب ترین اصولگرا بود/ دکتر ولایتی ازدانشمندان ملی و بین المللی است/جذب دانشجوی خارجی از طریق شبکه بین الملل دانشگاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) فردی فراجناحی بود و گفت: آیت الله هاشمی سنگ زیربنای آسیاب انقلاب بود و اصول گرا ترین اصلاح طلب و اصلاح طلب ترین اصول گرا بود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با قرائت بیتی از سعدی"سعدی نتوان به هیچ کشتن الا به فراق روی یاران"، گفت: امروز جای خالی مرد تکرار نشدنی و امیر کبیر ثانی ایران پیش روی ماست.

میرزاده با بیان اینکه هنوز نتوانسته ایم خود را با فراق او وفق دهیم، گفت: بنده به عنوان شاگرد او 37 سال درکنارش بودم و درس های مدیریتی، اخلاقی، علمی و ... از او آموختم و امروز نبود آیت الله برایم بسیار سخت و غم انگیز است.

او ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) شخصیت کم نظیری است. او بیش از 60 سال در فعالیت های فرهنگی، علمی، اجتماعی و ... نقش کلیدی داشته و همواره یار امام و رهبری بوده اند. آیت الله هاشمی فردی فراجناحی بود به طوری که اصولگراترین اصلاح طلب و اصلاح طلب ترین اصول گرا بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در مدت 8 سالی که آیت الله وظیفه اجرایی داشتند بسیاری از زیربناهای کشور بازسازی شد و اگر منصف باشیم نباید اقدامات مثبت و ارزنده او را فراموش کنیم.

دکتر ولایتی از شخصیت های برجسته و از دانشمندان ملی و بین المللی است

میرزاده گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی آرزوهای بسیاری برای این دانشگاه داشت که امیدواریم با توفیق و کمک خداوند و با حضور مدیریت ولایتی که از یاران امام، رهبری و آیت الله هاشمی بودند و از شخصیت های برجسته و از دانشمندان ملی و بین المللی هستند و همچنین بزرگانی که عضو هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی هستند، نام این دانشگاه را در توسعه علمی ایران بالا برده و امور باقیمانده را به سرانجام رسانیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین به اتمام طرح های نیمه تمام عمرانی در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: در مدت گذشته 1 میلیون و 800 هزار متر مربع پروژه نیمه تمام به اتمام رسیده و باقیمانده نیز تا پایان سال و یا اوایل سال آینده به اتمام خواهد رسید.

میرزاده به توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: حدود 37 درصد آموزش عالی و53 درصد تحصیلات تکمیلی کشور سهم این دانشگاه است . همچنین 30.5 درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع تحصیلات تکمیلی حضور دارند که این امر هدف سال 1404 کشور است که خوشبختانه امروز در این دانشگاه محقق شده است.

او همچنین به بومی گزینی در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: 96 درصد مقاطع کاردانی و کارشناسی، 71 درصد مقطع کارشناسی ارشد و 51 درصد مقطع دکتری بومی گزینی شده است که این امر علاوه بر اینکه موجب کاهش هزینه خانواده ها شده تبعات مناسب و خوبی از نظر فرهنگی نیز داشته است.

راه اندازی هزار و 106 شرکت دانش بنیان و هسته فناور در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به کاهش جمعیت دانشجویی اشاره کرد و گفت: براساس پیش بینی ها تا سال 99 جمعیت رو به کاهش خواهد بود و امروز 550 هزار صندلی خالی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد در همین راستا برای تامین حقوق و هزینه های دانشگاه باید وابستگی به شهریه را کاهش داده و به سمت اقتصاد دانش بنیان و کسب درآمد خارج از شهریه حرکت کنیم.

او افزود: امروز در دانشگاه آزاد اسلامی هزار و 106 شرکت دانش بنیان و هسته فناور، 107 مرکز رشد و 18 شهرک فناوری آزاد(شفا) راه اندازی شده است.

میرزاده با بیان اینکه دانشگاه ‌آزاد اسلامی به سمت کیفی سازی در حرکت است،‌ گفت: شبکه بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور بسیار کارآمد است و آنها می‌ توانند از این طریق و از راه مجازی، در رشته‌های مورد علاقه خود تحصیل کنند.

او با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره حفظ و گسترش زبان فارسی و اینکه زبان فارسی باید یکی از زبان های علمی جهانی باشد، گفت: امروز دانشگاه آزاد اسلامی حدود 100 هزار دانشجوی خارجی دارد. امروز فارسی زبانان دنیا می توانند از طریق شبکه بین الملل این دانشگاه به تحصیل بپردازند.

در این جلسه بودجه سال 96 استان فارس با اصلاحاتی از حیث درآمد و هزینه 339 میلیارد تومان و از حیث منابع و مصارف 468 میلیارد تومان به تصویب رسید.

204/200

کد خبر: 725478

وب گردی

وب گردی