پنجمین نشست کمیته سیاسی بین‌المجالس اسلامی برگزار شد

پنجمین نشست کمیته امور سیاسی و روابط خارجی دوازدهمین دوره اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با حضور جلالی و اعضای هیات پارلمانی ایران در جمهوری مالی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، کاظم جلالی عضو کمیته اجرایی اتحادیه بین‌المجالس اسلامی و رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و معصومه آقاپور علیشاهی نماینده مردم شبستر در مجلس نیز در پنجمین نشست کمیته امور سیاسی و روابط خاری این دوره از اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، پنجمین کمیته امور سیاسی و روابط خارجی دوازدهمین دوره اتحادیه بین المجالس اسلامی شامل کشورهای جمهوری اسلامی ایران، جمهوری اسلامی موریتانی، دولت فلسطین، پادشاهی مغرب، امارات متحده عربی، جمهوری اندونزی، جمهوری آذربایجان، جمهوری ترکیه، جمهوری چاد، جمهوری ساحل عاج، جمهوری مالی و جمهوی اوگاندا است.

اعضای پنجمین کمیته امور سیاسی و روابط خارجی اتحادیه بین المجالس اسلامی در جمهوری مالی به بررسی اوضاع در سودان، اوضاع در سومالی، اوضاع در افغانستان، بررسی اوضاع مالی و تاثیر آن بر کشورهای همسایه، بررسی اوضاع امنیتی و وضعیت پناهندگان و آوارگان در چاد، مشکل مهاجرت و پناهندگان در کشورهای جمهوری عربی سوریه، جمهوری عراق، جمهوری اسلامی افغانستان و میانمار خواهند پرداخت و همکاری و هماهنگی میان کشورها و جوامع اسلامی به منظور نشان دادن ارزش‌های والای اسلامی و تلاش برای متوقف کردن افراط گری و خشونت در جهان اسلام را در پیش خواهند گرفت.

در این دور از نشست کمیته امور سیاسی و روابط خارجی اتحادیه بین المجالس اسلامی پیش نویس دستور کار این کمیته بررسی و مصوب شد.

302/300

کد خبر: 725491

وب گردی

وب گردی