«فروشنده» نامزد بهترین فیلم خارجی زبان  اسکار ۲۰۱۷ شد

آکادمی اسکار برنامه اعلام اسامی نامزدهای هشتاد و نهمین دوره را برگزار کرد و فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی در لیست نامزدهای دریافت این جایزه سینمایی قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از هالیوود ریپورتر، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی دقایقی پیش برنامه اعلام اسامی نامزدهای ۲۰۱۷ خود را شروع کرد.

فهرست نامزدها بدین شرح است:

بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان: «فروشنده» از ایران، «تونی اردمن» از آلمان، «تنا» از استرالیا، «مردی به نام اُو» از سوئد، سرزمین مین از دانمارک

فیلمنامه اقتباسی: «ورود»، «حصارها»، «چهره‌های پنهان»، «شیر»و «مهتاب»

نامزدهای انیمیشن بلند: «کوبو و دو رشته سیم»، «موآنا»، «زندگی من»، «لاک پشت قرمز»، «زوتوپیا»

نقش مکمل زن: وایولا دیویس برای «حصارها»، نائومی هریس برای «مهتاب»، نیکول کیدمن برای «شیر»، اوکتاویا اسپنسر برای «چهره‌های پنهان» و میشل ویلیامز برای «منچستر کنار دریا»

نقش مکمل مرد: ماهرشالا علی برای «مهتاب»، مایکل شنن برای «حیوانات شبانه»، «هیو گرانت» برای «فلورنس فاستر جنکینز»، لوکاس هج برای «منچستر کنار دریا»، دو پتال برای «شیر»

روند تعیین نامزدهای سال ۲۰۱۷ از ۵ ژانویه (۱۶ دی) آغاز ‌شد و اکنون با معرفی نامزدها، رای‌گیری نهایی برای انتخاب برندگان اسکار از ۱۳ فوریه ۲۰۱۷ (۲۵ بهمن) شروع می‌شود و سه‌شنبه ۲۱ فوریه (۳ اسفند) به پایان می‌رسد.

هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار ۲۶ فوریه (بامداد دوشنبه ۹ اسفندماه) در دالبی تیه‌تر لس‌آنجلس برگزار می‌شود.

امسال مراسم معرفی اسامی نامزدها به صورت آنلاین برای سراسر جهان انجام می‌شود و همزمان از برنامه «صبح به خیر آمریکا» روی آنتن تلویزیون می‌رود.

منبع: مهر

504500

کد خبر: 725510

وب گردی

وب گردی