تشریح سه شاخص کلیدی برنامه‌های بازآفرینی شهری در کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه مجمع عمومی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران «امنیت»، «ایمنی» و «هویت» به عنوان سه شاخص کلیدی در برنامه‌های بازآفرینی شهری در کشور اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدسعید ایزدی در جلسه مجمع عمومی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، با تسلیت به مردم ایران، جامعه آتش‌نشانان و خانواده‌های شهدای آتش‌نشان در پی وقوع حادثه ساختمان پلاسکو، به تشریح سه شاخص کلیدی برنامه‌های بازآفرینی شهری با هدف ارتقای کیفیت زندگی شهری پرداخت و گفت: «امنیت» و تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در این مناطق از اولویت‌های برنامه‌های بازآفرینی شهری است.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران افزود: دومین شاخص موضوع ایمنی است چراکه این مناطق در مواجهه با حوادثی که ممکن است اتفاق بیفتد تاب‎آور نیستند پایدار و استحکام ساختمان‌ها ویژه مراکز عمومی از طریق ایمن‌سازی و استحکام بخشی و نیز تجهیز شهر به زیر ساخت‌های مناسب برای ارتقای تاب‌آوری از جمله اولویت‌های برنامه‌های بازآفرینی شهری است .

شاخص سوم نیز هویت و توجه به حفظ ارزش‌ها و تداوم بنیان‌های فرهنگی در جامعه و ساختار و سازمان فضایی – اجتماعی شهرهاست .

ضرورت حفاظت و باز زنده‌سازی آثاز و ابنیه ارزشمند موجود و تلاش برای بازخوانی و به کار گیری مولفه‌های این بنیان در عصر معاصر از اقدامات کلیدی بازآفرینی به حساب می‌آید .

وی خاطرنشان کرد: اهمیت موضوع «ایمنی» و «امنیت» شهرها از جمله مواردی است که سطوح عالی اجرایی کشور نیز به آن اذعان دارند و وزارت راه و شهرسازی نیز مبانی تحقق و الزامات در اولویت قرار گرفتن آن را به طور مستمر گوشزد کرده است.

402/101

کد خبر: 725514

وب گردی

وب گردی