تشکیل ستاد کشف، جذب و  پرورش استعداد های درخشان هنری در واحد پرند/برگزاری جشنواره آوای انتظار

دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند در نظر دارد با تشکیل ستادی تحت عنوان کشف، جذب و پرورش استعداد های درخشان هنری بحث هنر را در فعالیت های دانشجویی و دانشگاهی تقویت کند.

علی اصغر تقوی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند در گفت وگو با ایسکانیوز درباره برنامه های آینده واحد فرهنگی گفت: این واحد در بخش های مختلف فرهنگی و هنری برنامه های متنوعی را در نظر دارد. یکی از برنامه های کلی ما این است که بحث هنر را در فعالیت های دانشجویی و دانشگاهی تقویت کنیم، یعنی احساس کردیم هنر یک رابطه خوب و مثبتی بین دانشجو، دانشگاه و استاد برقرار می کند و موجب تعاملی سازنده بین این سه حوزه خواهد بود، بر همین اساس این واحد طرحی را برای فعالسازی گروه ها و تشکل های هنری تحت عنوان کانون های فرهنگی هنری با موضوعات و نگرش های مختلف در حوزه های سینما، نمایش، موسیقی و اشکال مختلف هنر های تجسمی از جمله گرافک و دیگر گروه ها ارائه کرده است.

او گفت: از دیگر برنامه هایی که واحد پرند به صورت جدی در نظر دارد تشکیل ستادی تحت عنوان کشف، جذب و پرورش استعداد های درخشان هنری است، یعنی دانشجو هایی که دارای استعدادهای هنری هستند بشناسیم و بوسیله آیین نامه ای که از طرف سازمان مرکزی در بخش فرهنگی هنری برای تشویق و همایت از فعالیت های فرهنگی هنری تنظیم شده جذب کنیم و در انتها فرایندی را برای پرورش آنها در چند قالب طراحی کرده ایم که یکی از آنها بحث کانون ها و دیگری برنامه ها و فعالیت های مناسبتی اعم از جشن ها و مراسم خواهد بود.

وی افزود: این واحد در نظر دارد در بخش جشنواره ها فعالیت هایی را انجام دهد، بطور مثال در حوزه موسیقی اگر چه ما نمی توانیم فعالیت اجرایی چندانی را داشته باشیم اما می توانیم فعالیت های دیگری را در این قالب انجام دهیم بطور مثال این واحد در نظر دارد جشنواره ای تحت عنوان آوای انتظار برگزار کند و در همین راستا بخش مجازی ایجاد شده تا دانشجویان آهنگ ها، ملودی ها و آثار خود را از طریق آن به جشنواره ارسال کنند و ما با بازبینی و داوری بستری برای تقویت دانشجویان فراهم کنیم تا بتوانیم افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند را به سمت فضاهای معنوی هدایت کنیم.

تقوی در ادامه اظهار کرد: واحد پرند در بحث نمایش ها برنامه ریزی مفصلی را انجام داده است که شامل نمایش های کوتاه، نمایش های خیابانی و میدانی برای اجرا در دانشکده های مختلف خواهد بود. همچنین گروه های تاتر دانشجویی را فعال کردیم تا بتوانیم در جشنواره تاتر دانشجویی نیز فعالیت خوبی را داشته باشیم. در حوزه شعر و ادبیات ما کانون شعر و ادبیات فارسی را تاسیس کرده ایم که فعالیت های خوبی را شروع کرده در این حوزه هم در جشنواره های مختلف هنری حضور خوبی خواهیم داشت. در اصل یکی از مهم ترین برنامه های ما تقویت محافل ادبی در دانشگاه است.

او در ادامه با اشاره به برنامه هایی برای اساتید گفت: در این واحد برنامه های مختلفی نیز برای اساتید مطرح شده است که از جمله این طرح ها می توان به بحث دانش بنیان فرهنگی اشاره کرد، تا بتوانیم موضوع اقتصاد دانش بنیان فرهنگی را هم پیش ببریم و بتوانیم یک سری فعالیت های فکری فرهنگی را نیز در این حوزه به کمک اساتیدمان داشته باشیم. در همین راستا کارگاه هایی هم برای اساتید آماده کردیم تا بحث دانش افزایی اساتید در حوزه فرهنگی را هم دنبال کنیم.

این مقام دانشگاهی در پایان گفت: در بخش قران و عترت ما جهادی را در بین دانشجویان تدارک دیده ایم تا در حوزه قران فعالیت هنری داشته باشند. ما موفق شدیم قاموس تصویری قران را با کمک اساتید ودانشجویان انجام دهیم. به صورتی که تمام سوره های قرآن را تصویر سازی کنیم.ما برای این که دانشجویان هنرمند را برای ارتباط با قرآن تشویق کنیم برنامه های مختلف دیگری خواهیم داشت تا در وهله اول در حوزه هنرهای تجسمی و سپس در سایر حوزه ها نیز بتوانیم از تخصص، تعهد و توانایی دانشجویان و اساتید استفاده کنیم و بتوانیم در جشنواره «باغ بسم الله» در بحث توپوگرافی بسم الله و آیات قرآنی هم فعالیت هایی را انجام دهیم.

504500

کد خبر: 725526

وب گردی

وب گردی