ماهواره هواشناسی جدید سازمان NOAA نخستین تصاویر خود را ارسال کرد

ماهواره هواشناسی جدید ناسا، نخستین تصاویر ثبت‌شده‌ی خود از کره‌ی زمین را ارسال کرد. 

به گزارش ایسکانیوز، ماهواره‌ی هواشناسی جدید ناسا و سازمان ملی اقیانوسی و جوی آمریکا (NOAA) پس از گذشت چند ماه از پرتاب، نخستین مجموعه از تصاویر خود را ارسال کرده است. یکی از این تصاویر که از سطح زمین و ماه ثبت شده، در قسمت بالا قابل مشاهده است. این فضاپیما که اکنون از آن با نام GOES-16 یاد می‌شود، برای ثبت تصاویر یادشده از تصویرساز پایه‌ی پیشرفته‌ی (ABI) خود استفاده کرد. ماهواره‌ی جدید GOES-16 قادر است تصاویر را با پنج برابر سرعت و چهار برابر رزولوشن نسل‌های پیشین خود ثبت کند. این ماهواره از مدار زمین‌ثابت خود، در فاصله‌ی ۳۶ هزار کیلومتری کره‌ی زمین، هر ۱۵ دقیقه یک تصویر از کل سیاره و هر ۵ دقیقه یک تصویر از قاره‌ی آمریکا ثبت می‌کند.

قابلیت‌های یادشده برای ماهواره‌ی GOES-16، امکان تقویت توانایی سازمان NOAA در پیش‌بینی دقیق‌تر وضعیت آب‌وهوا فراهم می‌کنند. استفان وُلتز، مدیر واحد سرویس‌های ماهواره و اطلاعات سازمان NOAA می‌گوید:

یکی از دانشمندان ماهواره‌ی GOES-16 ما، هیجان این موضوع را با مشاهده‌‌‌ی نخستین تصاویر یک کودک نوزاد، قابل قیاس می‌داند.

شما می‌توانید تمام تصاویری را که ماهواره‌ی GOES-16 ثبت و ارسال کرده است، در وب‌سایت NOAA مشاهده کنید. GOES-16 نخستین نمونه از نسل بعد ماهواره‌های هواشناسی سازمان NOAA‌ و آژانس فضایی ناسا محسوب می‌شود. این ماهواره از ماه نوامبر امسال عملیاتی خواهد شد و پس از حدود یک سال، ماهواره‌ای دیگری موسوم به GOES-17 به آن ملحق خواهد شد.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 725532

وب گردی

وب گردی