با وجود مشکل گلکسی نوت 7، سامسونگ بهترین گزارش مالی سه سال اخیر را منتشر کرد

با وجود توقف تولید و جمع‌آوری گلکسی نوت ۷، سامسونگ بهترین گزارش مالی سه‌ماهه‌ی خود در سه سال اخیر را برای پاییز ۲۰۱۶ منتشر کرد.

به گزارش ایسکانیوز، اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارند که با وجود فاجعه‌ی گلکسی نوت ۷ که سال ۲۰۱۶ گریبان سامسونگ را گرفت، این کمپانی بهترین گزارش مالی سه‌ماهه‌ی خود را در پاییز ۲۰۱۶۶ به ثبت رسانده است. سامسونگ ساعاتی پیش گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ را منتشر کرد که بر اساس آن این کمپانی موفق شده است از درآمد ۴۵.۸ میلیارد دلاری، سودی ۷.۲ میلیارد دلاری کسب کند. سود کسب‌شده توسط سامسونگ طی پاییز ۲۰۱۶ در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن، بیش از ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ از نظر آمار مالی، سود‌ده‌ترین فصل سامسونگ در سه سال اخیر بوده است.

صبح دیروز سامسونگ گزارش مربوط به تحقیقات خود در رابطه با دلیل انفجار و آتش سوزی گلکسی نوت ۷ را منتشر کرد که بر اساس آن، دلیل انفجار برگرفته از مشکلات در فرایند تولید و همچنین سایز باتری تولیدشده توسط زیرمجموعه‌ی خود سامسونگ بود. گلکسی نوت ۷ را باید عامل تأثیرگذاری در کاهش محسوس آمار مالی سامسونگ برای سه‌ماهه‌ی سوم خواند؛ به‌طوری‌که بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، سود سامسونگ ۲.۲ میلیارد دلار کمتر از ۶.۶ میلیارد دلار پیش‌بینی‌شده توسط این کمپانی رقم خورد.

سامسونگ اعلام کرده است که عملکرد قدرتمند بخش تولید تراشه‌های حافظه و همچنین نمایشگر سامسونگ باعث شده تا این کمپانی بهترین سه‌ماهه‌ی خود در سه سال اخیر را سپری کند.

سامسونگ در گزارش مالی خود در خصوص عملکرد بخش تولید تراشه‌های حافظه چنین اظهار نظر کرده است:

فروش بالای حافظه‌های رده بالای قدرتمند این کمپانی که نشان از افزایش تقاضا برای حافظه‌های V-NAND دارد، در کنار عرضه‌ی بالای پنل‌های OLED و پنل‌های سایز بزرگ UHD باعث افزایش سوددهی سامسونگ شده است.

همچنین باید به تغییرات در ارزش پول ملی کره‌ی جنوبی نیز اشاره کرد که باعث شده است وضعیت مالی سامسونگ در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۶ خوب باشد. نگاهی به بازار ارزی نشان از این دارد که ارزش پول کره‌ی جنوبی در پاییز سال ۲۰۱۶ در برابر دلار آمریکا کاهش پیدا کرده است. سامسونگ فروش پنل‌های OLED و حافظه‌های خود را در قبال دلار انجام می‌دهد و همین کاهش ارزش پول کره باعث شده است سامسونگ سودده‌تر جلوه کند.

البته وزن بالای بخش تولید OLED و حافظه‌های سامسونگ به این معنا نیست که عملکرد گلکسی اس ۷ و سایر گوشی‌های هوشمند میان رده و پایین رده‌ی سامسونگ ضعیف بوده است. سامسونگ موبایل موفق شده سودی ۲ میلیارد دلاری کسب کند که نشان از افزایش ۴ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن دارد. سامسونگ انتظار دارد فروش گوشی‌های هوشمند میان رده و پایین رده‌ی سری گلکسی A و گلکسی J طی ماه‌های آینده افزایش پیدا کند.

اگرچه سامسونگ سود مالی دو برابری را در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۵ کسب کرده است، اما این کمپانی راه درازی تا جبران خسارت‌های واردشده در اثر مشکل پیش‌آمده برای گلکسی نوت ۷ دارد. این کمپانی علاوه بر ضرر و زیان مالی ناشی از فراخوانی و توقف تولید، باید برای بازسازی برند خود که خدشه‌دار شده است نیز سرمایه‌گذاری کند. سامسونگ اعلام کرده است که همچنان به استفاده از برند گلکسی نوت ادامه خواهد داد و تابستان سال جاری نیز گلکسی نوت ۸ را راهی بازار خواهد کرد.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 725538

وب گردی

وب گردی