استاندار خراسان شمالی در جلسه ستاد انتخابات: به نص قانون عمل کنیم

کمتر از 3ماه ونیم مانده به دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی، نشست مشترک اعضای ستاد انتخابات وهیئت نظارت استان روز سه شنبه با حضور استاندار برگزار شد؛ نشستی که می توان شاه بیت کلیدی آن را عمل به نص قانون و صیانت از آراء مردم دانست.

به گزارش ایسکانیوز، استاندار در این نشست از ستاد اجرایی و نظارت بر انتخابات به عنوان 2 بال اصلی برگزاری این رویداد مهم سیاسی و اجتماعی کشورمان یاد کرد و با اشاره به تعابیر رهبر معظم انقلاب در این خصوص، گفت: صیانت از آرای مردم به عنوان حق الناس، وظیفه همه ما محسوب می شود و حفظ عزت نظام جمهوری اسلامی هم در این امر نهفته است.

«محمدرضا صالحی» بهره گیری از همه توان و امکانات استان برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: آرای مردم در انتخابات آتی، هم در سطح ملی و هم منطقه ای بسیار تأثیرگذار است و همه باید دقت کنیم که آرامش جامعه حفظ شود تا مشارکت حداکثری مردم را شاهد باشیم. وی با اشاره به ممنوعیت بهره گیری از امکانات دولتی یابخش عمومی غیردولتی به نفع نامزدهای انتخابات افزود:باید با دقت نظرحداکثری،ازهراقدام شائبه برانگیز خودداری شود.
مقام عالی دولت یازدهم درخراسان شمالی تأکید کرد: در امر حساسی مثل انتخابات باید تشخیص های فردی را کنار گذاشت و در مقام اجرا و نظارت، طبق تصریح قانون عمل کرد و اگر هم مواردی هست که قانون درباره آنها سکوت کرده است، با تعامل مثبت و هم افزایی کارها را پیش برد.
وی اعتمادسازی حداکثری، حرکت در مسیر ترسیم شده قانونی و رعایت اصل مهم بی طرفی را هم لازمه مدیریت صحیح فرایند برگزاری انتخابات مطلوب برشمرد.
«صالحی»لزوم تسلط مجریان، ناظران وعموم دست اندرکاران برگزاری انتخابات به قوانین و آیین نامه های موجود را یادآور شد و گفت: ضمن آموزش دستورعمل های قانونی به عموم دست اندرکاران، با متخلفان در عرصه تبلیغات و فضای مجازی هم برخورد خواهد شد.
*** درباره سخنرانی های انتخاباتی پیش داوری نشود
رئیس شورای تأمین خراسان شمالی در ادامه، به سخنرانی های معمول احزاب و گروه های سیاسی در آستانه برگزاری انتخابات هم گریزی داشت و گفت: اگرچه باید سعی شود فضای آرام حاکم بر استان حفظ شود،اما فقط از ایراد سخنان افرادی جلوگیری خواهد شد که به حکم دادگاه، از سخنرانی منع شده باشند.
وی اضافه کرد:همه باید از پیش داوری درباره سخنرانی ها ومبنا قرار دادن تشخیص فردی خود مبنی بر خروج سخنرانان از دایره اعتدال، بپرهیزیم.
استاندار هم چنین از سلامت و امنیت انتخابات، عمل به قانون ومشارکت حداکثری به عنوان 4 اصل مورد تأکید مقام معظم رهبری درخصوص انتخابات یاد کرد و گفت: هدف ما حرکت در راستای تحقق این اصول چهارگانه است.
«صالحی» که در ابتدای سخنان خود ابراز امیدواری کرده بود به زودی نشست مشترک ستاد انتخابات استان با 3 نماینده ناظر بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز برگزار شود، با اشاره به درپیش بودن دهه فجر یادآور شد: در این ایام، دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و دولت در مقاطع مختلف و محورهای گوناگون به همراه طرح ها و برنامه های اجراشده یا در دست اجرا باید برای مردم بازگو شود.
*** دوقطبی سازی ممنوع/ صداوسیما و رسانه ها بی طرف باشند
گزارش روابط عمومی استانداری خراسان شمالی حاکیست، در ابتدای این نشست، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با ارائه گزارشی از روند شکل گیری ستاد انتخابات استان به تبعیت از ستاد انتخابات کشور، گفت:خراسان شمالی جزو نخستین استان هایی بود که ستاد انتخابات را تشکیل داد و دوازدهم دی ماه یعنی تنها 3 روز پس از ابلاغ حکم رئیس ستاد انتخابات کشور از سوی شخص وزیر، ستاد انتخابات این استان هم با حکم استاندار فعالیت خود را آغاز کرد.
«محمدتقی ایرانی» برگزاری انتخابات سال آتی با توجه به شرایط منطقه ای و بین المللی را حائز اهمیت فراوان دانست وتصریح کرد:قانونمداری، تقویت همدلی و هم زبانی، انسجام ملی و حفظ منافع ملی باید با همکاری تمام دست اندرکاران برگزاری انتخابات در اولویت قرار گیرد.
وی با اشاره به دغدغه های رهبر معظم انقلاب در خصوص برگزاری انتخابات قانونمند در کشور، ابلاغ سیاست های کلی هجده گانه در این زمینه را یادآور شد و افزود: برای حفظ انسجام ملی و جلوگیری از سوء استفاده دشمنان، باید از هر اقدام شائبه برانگیز خودداری شود تا فضای دوقطبی در جامعه شکل نگیرد.
رئیس ستاد انتخابات استان با توصیه به صداوسیما و عموم رسانه ها برای رعایت اصل بی طرفی در امر انتخابات، تصریح کرد: در تمام مراحل انتخابات با موارد خلاف قانون ازجمله تبلیغات زودرس نامزدها، اظهارات دروغ و توهین به شعور مردم و رفتارهایی که به ایجاد انشقاق در جامعه منجر شود، برخورد خواهد شد.
*** نتیجه انتخاب مردم قابل احترام است
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در استان نیز در این نشست با بیان این که دغدغه اصلی مجریان و ناظران انتخابات در کشورمان باید چگونگی برگزاری آن باشد، گفت: تکلیف و وظیفه ما به عنوان مجری و ناظر انتخابات، همین دغدغه است و نتیجه انتخاب مردم هر چه و هر که باشد، قابل احترام است.
حجت الاسلام نوری برگزاری صحیح انتخابات را به منزله ایفای مسئولیت سنگین امانت داری برشمرد و تصریح کرد: به لحاظ شرعی، عرفی و قانونی موظف هستیم که اصل مهم بی طرفی را رعایت کنیم و باید از انجام اموری که ما را در معرض تهمت جانبداری از افراد خاص قرار می دهد، اجتناب شود.

302/300

کد خبر: 725556

وب گردی

وب گردی