نجات2 قاتل از طناب‌ دار

دو قاتل که در آستانه قصاص قرار داشتند، با جلب رضایت اولیای دم از طناب دار نجات یافتند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از جام جم، یکی از آنها مردی میانسال است که 22 اردیبهشت 92 در یک درگیری، صاحب یک مشاور املاکی را با ضربه‌های چاقو به قتل رسانده است.

او پس از دستگیری، انگیزه قتل را «اختلاف با مستاجرش» اعلام کرد و گفت: «مدتی پیش خانه‌ام را با مشورت مقتول، به خانواده‌ای اجاره دادم، اما پس از مدتی متوجه شدم که چند مرد مجرد مدام به آنجا رفت و آمد می‌کنند و این موضوع برای همسایه‌ها مشکل درست کرده است. چند بار از مقتول خواستم که خانه‌ام را به فرد دیگری اجاره دهد، اما او این کار را نکرد و حتی ظهر روز حادثه، با همسرم که برای صحبت درباره همین موضوع به بنگاهش رفته بود، درگیر شد. وقتی از این ماجرا باخبر شدم، از عصبانیت به بنگاه رفتم تا مقتول را تنبیه کنم، اما درگیریمان بالا گرفت و من با چاقو ضربه‌ای به او زدم. فکر می‌کردم مجروح شده، اما وقتی دستگیر شدم، از مرگش باخبرم کردند.»

با اعتراف متهم، پرونده برای رسیدگی به دادگاه ارسال و با درخواست اولیای دم، حکم قصاص صادر شد. با تائید این حکم در دیوان عالی کشور، متهم در آستانه قصاص قرار گرفته بود، اما سرانجام موفق شد با جلب رضایت اولیای دم از طناب دار نجات یابد. او صبح دیروز در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محمدباقر قربانزاده، از جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه قرار گرفت و از قضات خواست که به خاطر زن و بچه‌اش آزادش کنند.

نجات قاتل پسرعمو

قاتل دیگری نیز که از قصاص نجات یافته، مردی افغان است که به جرم قتل پسرعمویش،‌ در انتظار اعدام بود. ماجرای این قتل به سه سال پیش برمی‌گردد.

وقتی قاتل برای کارگری، همراه پسرعمویش به ایران آمده بود. آنها با هم اختلاف نداشتند، اما خانواده‌هایشان در افغانستان با هم درگیر شده بودند. وقتی مقتول از این موضوع باخبر شد، پشت تلفن به طرفین درگیری فحاشی کرد که پسرعمویش با شنیدن این فحاشی، عصبانی شد و با چاقو او را کشت. قاتل که پس از مدتی به دام پلیس افتاد، در دادگاه به قصاص محکوم شد، اما سرانجام موفق شد با پرداخت دیه، رضایت خانواده عمویش را جلب کند و از اعدام نجات یابد.

او صبح دیروز در شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی حسین اصغرزاده و مستشاری حشمت‌الله توکلی، ابراز پشیمانی کرد و در پایان به 40 ماه حبس و طرد از ایران محکوم شد.

704/700

کد خبر: 725631

وب گردی

وب گردی