استاد دانشگاه اعلام کرد: بازار مسکن موتور محرکه قتصاد ایران نیست

استاد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: وجود فقر نسبی در کشور باعث عدم قدرت خرید افراد شده بنابراین نمی توان گفت که مسکن پیشرو و موتور محرکه به اقتصاد ایران است.

علی اکبر نیکو اقبال، استاد دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با ایسکانیوز درباره وضعیت کنونی معاملات مسکن در بازار گفت: براساس آمارهای منتشرشده وضعیت خرید و فروش مسکن تا حدودی بهبود یافته اما میزان معاملات با افزایش چندانی همراه نبوده که بتوان گفت تغییر و تحول زیادی در این بازار به وجود آمده است.

وی با اشاره به رکود موجود در بازار مسکن، افزود: قیمت های حاکم در بازار مسکن چندان تغییری نسبت به سال گذشته نداشته و با افزایش بسیار جزیی همراه بوده بنابراین نمی توان گفت که افزایش قیمت مسکن با میزان تورم برابر بوده است.

نیکواقبال در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر در بازار مسکن رونقی ایجاد نشده اما براساس پیش بینی ها روند معاملات مسکن سال آینده رو به بهبود خواهد رفت اما در ابتدا باید میزان تاثیرگذاری بودجه بر بازار مسکن و دیگر صنایع را دید.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی به بیکاری مفرط در کشور اشاره کرد و گفت: وجود فقر نسبی در کشور باعث عدم قدرت خرید افراد شده که این امر بی تاثیر بر تحولات بازار مسکن نبوده، بنابراین نمی توان گفت که مسکن پیشرو و موتور محرکه به اقتصاد ایران است.

وی در پایان تصریح کرد: دولت باید در کنار پتروشیمی، نفت و گاز از دیگر صنایعی که باعث ایجاد تحرکات در اقتصاد ایران می شود به جود آورد تا زمینه پیشرفت و راه اندازی صنایع دیگر ایجاد شود.

101/401

کد خبر: 725689

وب گردی

وب گردی