پنجمین کارگاه آموزشی استادان دروس معارف اسلامی دانشگاه های آجا برگزار شد

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی آجا در آیین آغازین این کارگاه عنوان کرد: توفیق تعلیم دیگران فرصتی نیست که به سادگی دست یافتنی باشد و مقام معلمی و استادی در کلاس معارف جایگاه بسیار والایی است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام عباس محمد حسنی جانشین سازمان عقیدتی سیاسی در ادامه در خصوص اهمیت کار مدرسین عنوان کرد: استادان و معلمان باید همانند پیغمبر مجاهدت به خرج دهند زیرا ماهیت کار معلمان و استادان معارف همانند پیامبران است.
محمد حسنی همچنین در خصوص اجر والای این کار در نزد پروردگار عنوان کرد: در قرآن نیز آمده‌ است که مردم عادی درجه به درجه رشد می‌کنند اما مومنان و عالمان درجات به درجات رشد می‌کنند و در پیشگاه خداوند پیشرفت سریع‌تری دارند. لذا به همین مقدار مسئولیت این افراد نیز در چنین جایگاهی سنگین‌تر است.
وی در ادامه افزود: جایگاه علمی هرچند موجب خوشحالی است، اما خوشحالی واقعی متعلق به کسی است که که متوجه مسئولیت سنگین خود باشد.
حجت الاسلام محمد حسنی با اشاره به اهمیت حق‌الناس نزد خداوند خاطرنشان کرد: استادان امانت‌دار حق‌الناس هستند و چه حق‌الناسی مهم‌تر از عمر دانشجویانی که فکر و ذکر و هوش خود را در اختیار استادان قرار می‌دهند و استادی که کلاس درسش تنها گذر زمان باشد حق‌الناس برگردنش نهاده می‌شود.
جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش‌ در خصوص راه حل سربلندی در این مسئولیت عنوان کرد: قول سدید راه حل انجام چنین مسئولیتی است و قول سدید آن است که کسی به خاطر سخن شما گرفتار لغزش فکری نشود و اگر با تردید به کلاسی وارد شده ‌است با یقین از آن خارج شود.
وی در ادامه تاکید کرد: این تنها به قول و گفتار محدود نمی‌شود و فعل معلم نیز باید سدید باشد همان‌طور که در آیه دوم سوره "صف" نیز عنوان شده‌است پیشوا، رهبر و معلم باید قول و فعلش سدید باشد.
در این همایش همچنین حجت‌الاسلام موسوی، معاون تربیت و آموزش سازمان عقیدتی سیاسی و امیران "کرمی"،"اکرم‌نیا" و همچنین "سرهنگ عسکری" در مورد موضوعاتی نظیر تاثیر آسیب‌های فرهنگی و امنیتی بر تربیت و آموزش و همچنین فرصت ها و تهدید‌های تربیت سیاسی به سخنرانی پرداختند.
گتنی است پنجمین کارگاه آموزشی استادان دروس معارف اسلامی دانشگاه‌های آجا در ادامه سلسله کارگاه ‌هایی برگزار شد که پیش از این در دانشگاه‌های شهید ستاری نهاجا و امام علی(ع) نزاجا نیز برگزار شده‌بود.
در این کارگاه که در سالن کوثر مرکز همایش‌های این سازمان برگزار شد جمعی از فرهیختگان و استادان دانشگاه های ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور یافتند.

302/300

کد خبر: 725721

وب گردی

وب گردی