دقیق‌ترین اطلاعات از گلکسی S8 لو رفت؛ منتظر یک گوشی فوق‌العاده باشید

شایعات درباره‌ی گلکسی S8 کم نیست و تا این لحظه هم کلی خبر و اطلاعات تایید نشده از آن به بیرون درز کرده است.

به گزارش ایسکانیوز؛ البته سامسونگ گفت که این گوشی را در نمایشگاه MWC امسال معرفی نمی‌کند و علاقه‌مندان به احتمال زیاد این گوشی را فرودین ماه مشاهده خواهند کرد. امروز یکسری اطلاعات جدید از این تلفن همراه هوشمند به بیرون درز کردند که نه تنها تمام شایعات قبلی را تایید می‌کنند؛ بلکه به یکسری ویژگی جدید هم اشاره می‌کنند.

این اطلاعات که در سایت The Guardian منتشر شده گفته‌اند که گلکسی S8 در دو مدل راهی بازار می‌شود. یک مدل با صفحه نمایش ۵ اینچی و مدل بعدی هم با صفحه نمایش ۶ اینچی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. گفته شده که هر دو مدل صفحه نمایش خمیده خواهند داشت و هیچ مدلی با صفحه نمایش مسطح راهی بازار نمی‌شود.

این گوشی‌ها تقریبا هم اندازه‌ی گلکسی S7 اج هستند، اما صفحه نمایش بزرگ‌تری روی آن‌ها قرار گرفته است. لبه‌های گوشی بسیار باریک است و تقریبا جای هیچ دکمه و لبه‌ای روی صفحه نمایش گوشی دیده نمی‌شود. حتی لوگو هم در پنل جلوی این تلفن‌های همراه هوشمند قرار نگرفته است. به نظر می‌رسد که سامسونگ نام این موضوع را Infinity Display گذاشته، چرا که صفحه نمایش تقریبا تمام فضای روی گوشی را شامل می‌شود.

از نظر سخت افزاری هم مشخص شده که این تلفن همراه هوشمند برخی از ویژگی‌های گلکسی نوت ۷ را در خودش جا داده است. گفته شده که این گوشی به تکنولوژی تشخیص عنبیه چشم مجهز شده و سنسور نشخیص اثر انگشت جدیدی دارد. قبلا گفته شده بود که سنسور تشخیص اثر انگشت این گوشی به زیر صفحه نمایش رفته، اما شایعات جدید می‌گویند که این سنسور در پشت گوشی قرار دارد.

همچنین گفته شده که گلکسی S8 دوربین دوتایی ندارد و به جای آن سامسونگ از تکنولوژی Duo Pixel برای دوربین استفاده کرده است. البته دوربین جدید با یکسری ویژگی‌های هیجان‌انگیز هم همراه شده است. کیفیت عکاسی در این دوربین بیشتر شده و عملکرد دوربین در نور کم بهتر شده است. همچنین ویژگی تشخیص اشیا هم به دوربین پرچم‌دار آینده سامسونگ اضافه شده است.

گفته شده که این تلفن همراه هوشمند با تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۳۵ راهی بازار می‌شود و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد. همچنین می‌توان از کارت حافظه‌ هم برای این تلفن همراه هوشمند استفاده کرد. گلکسی S8 جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا دارد و پورت USB Type-C روی آن نصب شده است.

از نظر نرم‌افزاری هم سامسونگ از دستیار صوتی جدیدی برای این گوشی استفاده کرده است. هوش مصنوعی جدید با دوربین گوشی هم ترکیب شده تا بتواند متن‌ها را ترجمه کند یا نوع آیتم‌های قرار گرفته در کادر دوربین را بگوید.

در ادامه گفته شده که سامسونگ به همراه این تلفن همراه هوشمند یک داک هم عرضه می‌کند. این داک باعث می‌شود که بتوانید گلکسی S8 را به صفحه‌های نمایش بزرگ‌تر متصل کنید و همانند یک کامپیوتر با آن کار کنید. گفته شده که محیط سیستم عامل اندروید در این حالت هم تغییر می‌کند. کاربران می‌توانند به این داک ماوس و صفحه کلید متصل کنند. این ویژگی خیلی به قابلیت Continuum گوشی ویندوزی شبیه است و با نام DeX شناخته می‌شود.

منبع: دیجی کالا

203/200

کد خبر: 725759

وب گردی

وب گردی