لاوروف: به تلاش های ناتو برای گسترش نفوذ در مرزهایمان پاسخ می دهیم

وزیر امور خارجه روسیه گفت به تلاش ناتو برای گسترش نفوذ در مرزهای روسیه پاسخ می‌دهیم.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گزارش داد: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی در مجلس دومای این کشور، درباره سیاست خارجی مسکو گفت: به تلاش های ناتو برای گسترش نفوذ در مرزهایمان و نیز استقرار سامانه موشکی آمریکا پاسخ می دهیم. پس از حادثه قتل سفیر روسیه در ترکیه، تدابیری برای حمایت از سفرای روسیه در خارج اتخاذ کردیم.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: با هیچ طرفی ضد طرف دیگر متحد نمی شویم و چین شریک راهبردی ماست.

لاوروف افزود: مقامات اوکراینی برای عملیات نظامی در جنوب شرقی این کشور و شبه جزیره کریمه اعلام آمادگی کرده بودند. به نظر ما، مقامات اوکراین در اجرای توافقنامه مینسک صادق نیستند. دشمنی با روسیه با واکنش فوری روبرو می شود و متهم کردن ما به دخالت در امور اروپا غیرمسئولانه است.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: نتایج نشست آستانه باعث آغاز فرآیند سیاسی برای حل بحران سوریه خواهد شد. هیئت روسیه در نشست آستانه به طور جداگانه با هیئت مذاکره کننده گروه های مسلح مخالف سوری درباره چشم انداز همکاری در مبارزه با داعش گفتگو کرد. پیش نویس قانون اساسی جدید سوریه که آن را در آستانه توزیع کردیم مبتنی بر پیشنهادهای دولت و مخالفان سوری است.
لاوروف افزود: برای موضع دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا درباره عادی سازی روابط با روسیه اهمیت قائل هستیم.
وی گفت: تلاش ها برای صدور دموکراسی باعث خلاء امنیتی در خاورمیانه شد. به لطف تلاش های نظامی توانستیم حلب را آزاد و آتش بس را در سوریه برقرار کنیم.
لاوروف افزود: مذاکرات آستانه به حل سیاسی بحران سوریه کمک خواهد کرد.
سرگئی لاوروف گفت: دکترین سیاست خارجی روسیه بر مبارزه با تروریسم متکی بر قوانین بین المللی تاکید می کند.
308/300
کد خبر: 725834

وب گردی

وب گردی