انتشار کتاب پتروفابریک توسط عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی خوی

کتابی با عنوان پتروفابریک به نوشته یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ حاجی حسینلو،مولف کتاب پتروفابریک در رابطه با تألیف این کتاب گفت:موضوعات اساسی پتروفابریک، مطالعه مقاطع نازک سنگ-ها که در اصل بیشتر برای مطالعه سنگ¬شناسی بوده در طول سده گذشته مشخص شد می¬تواند حاوی ریزساختار و فابریک نیز باشد. مطالعه فابریک می¬تواند برای روشنی داستان دگرگونی و ساختار و نیز فهم فرآیندهای دگرریختی و دگرگونی استفاده شود.
عضو هیات علمی واحد خوی گفت: زمین شناسی، حوزه ای است که در زمینه پیرایش زمین، وضعیت زمین در فضا، تاریخ زمین شناسی، شکل و ابعاد زمین، مشخصات فیزیکی و شیمیایی زمین و مواد تشکیل دهنده آن، بررسی عواملی که در شکل زمین دخیل هستند و… مطالعه و بررسی می کند.
حاجی حسینلو تصریح کرد:کتاب حاضر تحت عنوان پتروفابریک جهت استفاده دانشجویان دکترا و کارشناسی ارشد زمین شناسی گرایش زمین ساخت (تکتونیک) و پترولوژی مطابق با شورای گسترش آموزش عالی، وزرات علوم، تحقیقات و فناوری نگاشته شده است.
وی با بیان اینکه این کتاب در چهار بخش تنظیم شده است، افزود:«بخش اول به طرز فابریک¬برداری، بخش دوم در مورد فابریک¬های خطی و صفحه¬ای، بخش سوم به زون¬های برشی در سنگ¬ها و بخش چهارم به فرآیندها و مکانیسم¬های دگرریختی در سنگ¬ها می¬پردازد.»
کتاب پتروفابریک،در قطع وزیری به شمارگان 2000 نسخه و در 301 صفحه از سوی انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی به چاپ رسیده است.
شایان ذکر است:انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی دو کتاب دیگر تحت عنوان ژئوتکتونیک و اصول اکتشافات مواد معدنی از این استاد به چاپ رسانده است.

203/200

کد خبر: 725835

وب گردی

وب گردی