آب یکی از مسائل راهبردی چند سال آینده کشور است

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز آب را یکی از موضوعات راهبردی کشور در چند سال آینده خواند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمد حسین فرهنگی در جمع استادان دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات مجلس در تنظیم برنامه ششم توسعه کشور گفت: کارگروه های مختلفی برای این امر تشکیل شده و با توجه به اینکه آب و محیط زیست جزو اولویت های مرحله اول کشور تلقی شده، در ارتباط با رودخانه ها، قنات ها، اصلاح خاک و آبیاری تصمیمات قابل توجهی اتخاذ شده است.

او ادامه داد: در حوزه حمل ونقل و توسعه ریل کشور نیز تصمیمات مهمی توسط کمیسیون اقتصادی مجلس اتخاذ شده که تکمیل راه آهن میانه – تبریز و دو خطه کردن مسیر راه آهن از آن جمله هستند.

فرهنگی در ارتباط با رشد مالیاتی استان ها گفت: نه تنها در استان آذربایجان شرقی بلکه سایر استان ها نیز به این امر معترض هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: جهت حل مشکلات جامعه، با برنامه ریزی منطقی و سازمان دهی همه نیروها می توان تأثیر گذار بود.

دکتر سید جواد انگجی وظیفه دانشگاه را تربیت نیروی انسانی مورد نیاز جامعه دانست و افزود: نیروی انسانی در حل مسائل مختلف نقش تعیین کننده‌ای دارند و دانشگاه آزاد اسلامی به سهم خود میلیون ها نیروی تربیت شده را به نظام اسلامی تحویل داده است.

او به مسئله دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: شهرهای مختلف می توانند با تمهیدات لازم نظیر صرفه‌جویی در منابع آب، در این مسئله ایفای نقش مثبتی داشته باشند.

جلسه هم اندیشی استادان حول محور بودجه سال 96 به همت کانون توسعه پایدار تبریز در سالن شمس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار شد.

204/200

کد خبر: 725856

وب گردی

وب گردی