بازداشت معاون پارلمانی حزب دموکراتیک خلق ها و نماینده مجلس ترکیه

'محمدامین آدیامان' معاون پارلمانی حزب دموکراتیک خلق ها و نماینده شهر ایدر در مجلس ترکیه روز چهارشنبه در منزل خود در شهر استانبول بازداشت شد.

به گزارش ایسکانیوز، بر اساس اعلام دادستانی استانبول، وی به علت خودداری از حضور در دادگاه، توسط پلیس جلب و به زور به دادستانی منطقه چاغلایان استانبول انتقال یافت.
ترکیه بعد از کودتای 25 تیرماه امسال، قانون مصونیت سیاسی نمایندگان مجلس را لغو کرد و پس از آن نمایندگان بی شماری به مراجع قضایی احضار شدند ولی نمایندگان حزب کُردی دموکراتیک خلق ها(ح.د.پ) از حضور در مراجع قضایی سر باز زدند.
این عضو حزب دموکراتیک خلق‌ها که به اتهام ارتباط با اقدامات تروریستی و تحریک به اقدامات غیرقانونی و آشوب دستگیر شده است، توسط دادگاه جرائم سنگین آنکارا محاکمه خواهد شد.
چند روز پیش نیز 'عایشه آجار باشاران' نماینده شهر باتمان حزب دموکراتیک خلق‌ها را به اتهام ارتباط با اقدامات تروریستی و حمایت از حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) بازداشت و سپس آزاد شد.
ترکیه به همراه اتحادیه اروپا و آمریکا حزب کارگران کردستان موسوم به پ.ک.ک را یک گروه تروریستی اعلام کرده و مبارزه ای 30 ساله علیه این گروه آغاز کرده است.
به گزارش ایرنا، نیروهای امنیتی ترکیه حدود دو ماه پیش اقدام به دستگیری 11 نفر از نمایندگان حزب دموکراتیک خلق ها(ح.د.پ) ترکیه کردند.
دادستان جمهوریت در شهرهای مختلف ترکیه حکم دستگیری این افراد را به علت حضور نیافتن در دادگاه در وقت مقرر بدون ارائه عذر موجه صادر و آنها را روانه زندان کرد.
مجلس ملی ترکیه دارای 550 نماینده است که 317 نماینده آن از حزب عدالت و توسعه، 134 نماینده از حزب جمهوری خواه خلق، 41 نماینده از حزب حرکت ملی و 59 نماینده از حزب دموکراتیک خلق ها هستند.

ایرنا

308/300

کد خبر: 725905

وب گردی

وب گردی