دانشگاه آزاد اسلامی، مسیر توسعه کیفی خود را باید با سرعت بیشتری ادامه دهد

یکصد و نود و سومین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر حمید میرزاده و با حضور اعضا برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر حمید میرزاده در ابتدای این جلسه با اشاره به سخنان رئیس‌جمهوری در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: بنا بر سخنان رئیس‌جمهوری، آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) نقش بسیار مهمی در ایجاد زمینه تحول فکری در حوزه های علمیه براساس آموزه های امام خمینی (ره) داشته است.

به گفته میرزاده؛ روحانی در جلسه شب گذشته شورای عالی انقلای فرهنگی، با بیان موثر نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (ره) در مدیریت نظام و بحران های آن در طول عمر انقلاب، ویژگی او را صبر، حوصله و تحمل مثال‌زدنی دانست.

میرزاده با بیان بخش های دیگر سخنان رئیس جمهوری در این جلسه، ابراز امیدواری کرد، راه و اندیشه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پرقدرت‌تر از قبل ادامه یابد.

او با ابراز خرسندی از انتصاب دکتر ولایتی به عنوان یک چهره دانشگاهی و دانشمند به ریاست هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: این دانشگاه باید مسیر توسعه کیفی خود را با سرعت بیشتری ادامه دهد، تا بتوانیم این امانت مردمی را در جهت تحقق آرمان های انقلاب، امام و رهبری حفظ کرده و به پیش می بریم.

در ادامه جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر سیدطه هاشمی گزارشی از کمیسیون شماره دو هیات رئیسه درباره طبخ و توزیع غذای دانشجویی در سال 94 ارائه داد و پیشنهاداتی برای بهبود کیفیت توزیع غذا مطرح کرد.

همچنین گزارشی درباره ساماندهی تبلیغات محیطی در دانشگاه ارائه و مقرر شد اقدامات بعدی با حفظ شأن دانشگاه و حساسیت های فرهنگی، صورت گیرد.

تدوین دستورالعمل درجه‌بندی و ارتقای واحدهای دانشگاهی

دکتر رضا اکبری نوری مدیرکل دفتر تعالی و توسعه سازمانی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه، گزارشی از امتیازدهی و درجه‌بندی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ارائه داد.

او با اشاره به عوامل موثر در امتیازدهی در بخشنامه جدید، ‌امتیازدهی واحدها در دو بخشنامه قبلی و جدید را مقایسه کرد و گفت: در دستورالعمل جدید کف امتیازی رأی بررسی درخواست واحدها به منظور ارتقای درجه، بیش از 30درصد افزایش یافته است. همچنین علاوه بر امتیاز ناشی از فعالیت واحدهای دانشگاهی، هر واحد برای ارتقا به درجه بالاتر، باید در برخی از شاخص ها امتیاز لازم را به صورت قطعی کسب کند و این شاخص ها وتوکننده هستند. لذا بدون کسب امتیاز لازم از شاخص های وتوکننده امکان ارتقای واحدها وجود ندارد.

دکتر اکبری نوری با اشاره به ویژگی های دیگر دستورالعمل جدید درجه بندی و ارتقای واحدهای دانشگاهی، گفت: در این دستورالعمل امکان تنزل درجه هم دیده شده است. بنابراین چنانچه واحدهای دانشگاهی نتوانند شرایط خود را در درجه ای که هستند، حفظ کنند، تنزل درجه پیدا می کنند. از این رو درجه واحدهای دانشگاهی اعتباری است که برای یک دوره مشخص و تعریف شده و بین 3 تا 5 سال به واحد اختصاص می یابد و واحدها باید نسبت به حفظ شرایط خود، برای حفظ درجه تلاش کنند.

او افزود: در مجموع این دستورالعمل با رعایت جوانب مختلف علمی، انگیزشی، ‌اقتصادی و مبتنی بر فراهم آوردن زمینه های رقابت و کیفی سازی در واحدها تدوین شده است.

204/200

کد خبر: 725918

وب گردی

وب گردی