گشایش دفتر یادبود آتش نشانان در سفارت ایران در اسلوونی

در پی حادثه دلخراش ساختمان پلاسکو در تهران، در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در لوبلیانا پایتخت اسلوونی، دفتر یادبودی گشایش یافت.

به گزارش ایسکانیوز، در پی حادثه دلخراش ساختمان پلاسکو در تهران، روز سه شنبه پنجم بهمن ماه ۱۳۹۵ در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در لوبلیانا اسلوونی، دفتر یادبودی گشایش یافت و تعدادی از مقامات رسمی، شخصیت‌های فرهنگی و اقتصادی اسلوونی، سفرا و دیپلمات‌های کشورهای خارجی و نیز دانشجویان و ایرانیان مقیم اسلوونی، با حضور در سفارت کشورمان و امضای دفتر یادبود، به قربانیان این سانحه دردناک ادای احترام کردند.

بر اساس این گزارش، جمعی از مقامات اسلوونی شامل: زوران یانکوویچ شهردار لوبلیانا پایتخت اسلوونی، گریگور کوزووینس رئیس اداره سیاسی دوجانبه و آندری کرال مسئول میز ایران در وزارت امور خارجه اسلوونی و همچنین سفرا و دیپلمات‌های خارجی مقیم لوبلیانا از جمله از کشورهای: آلبانی، گرجستان، هند، ترکیه، اردن، ایرلند، ژاپن، آلمان، لهستان، ایتالیا، مجارستان، یونان و مونته نگرو با مراجعه به سفارت کشورمان در لوبلیانا، ضمن امضای این دفتر یادبود و نوشتن مطالبی در بیان احساسات خود، تأسف و اندوه عمیق خود را نسبت به این حادثه تلخ ابراز داشتند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در لوبلیانا ضمن ارسال پیام تسلیت، روز شنبه دوم بهمن به احترام یاد و خاطره آتش نشانان شهید و جان باختگان حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو، پرچم جمهوری اسلامی ایران را به حالت نیمه افراشته درآورد.

به گزارش مهر، گفتنی است، برخی سفارتخانه‌ها در لوبلیانا نیز با ارسال یادداشت رسمی و همچنین جمعی از مسئولان نهادهای اقتصادی و نمایندگان شرکت‌های اسلوونیایی از طریق ارسال ایمیل‌های جداگانه، شهادت آتش نشانان قهرمان و جان باختن جمعی از شهروندان کشورمان در حادثه ساختمان پلاسکو را تسلیت گفتند.

302/300

کد خبر: 725920

وب گردی

وب گردی