10بهمن؛ آخرین فرصت ثبت‌نام در جشنواره رویش

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان، از 10 بهمن‌ماه به عنوان آخرین فرصت ثبت‌نام مخترعان در جشنواره منطقه‌ای ابتکارات و اختراعات رویش سبلان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، وحید رشتچی افزود: با توجه به استقبال مناسب مخترعان و مبتکران استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی، اردبیل، زنجان و سایر استان‌ها از این جشنواره، به منظور ایجاد فرصت رقابت مناسب، مهلت ثبت‌نام تا 10 بهمن‌ماه تمدید شد.

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان با اشاره به آغاز ثبت‌نام در جشنوراه از 10 آذرماه، گفت: جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش سبلان به میزبانی بنیاد نخبگان استان زنجان و مشارکت بنیاد نخبگان استان‌های اردبیل، آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌‏غربی در 10 و 11 اسفندماه در محل جهاددانشگاهی استان برگزار می‌شود. این جشنواره شامل بخش‌ داوری، کارگاه‌های تخصصی به همراه نمایشگاه بازار کار و فن‌بازار است.

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان با اشاره به بخش داوری جشنواره، گفت: کسانی که اختراع آن‌ها به ثبت رسیده و حداکثر سه سال از زمان ثبت آن گذشته باشد، می‌توانند با مراجعه به وب‌گاه بنیاد نخبگان استان زنجان به نشانیzanjan.bmn.ir در این جشنواره منطقه‌ای شرکت کنند.

وی ادامه داد: اختراعاتی که در فرآیند داوری حد نصاب امتیاز لازم را کسب کنند، می‌توانند از جایزه نقدی، تسهیلات تجاری‌سازی و ثبت شرکت دانش‌بنیان استفاده کنند.

رشتچی به بخش بازار کار و فن‌بازار نیز اشاره کرد و گفت: این بخش از جشنواره با همکاری جهاددانشگاهی استان، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان و پارک علم و فناوری دانشگاه علوم‌پایه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بخش کارگاه‌های تخصصی توسط اساتید مجرب کشوری دو کارگاه در زمینه ثبت اختراعات و تجاری‌سازی اختراعات ارائه خواهد شد، ادامه داد: در این جشنواره سعی خواهد شد با دعوت از ارگان‌ها و دستگاه‌های ارائه‌دهنده تسهیلات به تجاری‌سازی اختراعات مخترعان رونق داده شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان افزود: میزان تازگی اختراع در سطح ملی و بین‌المللی، طول عمر فناوری حاصل از اختراع، آثار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ناشی از به‌کارگیری اختراع، چگونگی مستندسازی فرآیند رشد اختراع، قابلیت ورود به بازار و ارزش افزوده اقتصادی و اجتماعی حاصل از تجاری‌سازی اختراع ملاک عمل داوران است.

201

منبع: ایسنا

کد خبر: 725950

وب گردی

وب گردی