رضازاده:هر آنچه که مرحوم آیت الله هاشمی آسیب دید در مقابله و مبارزه با افراط بود

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: مرحوم آیت الله هاشمی، سیاستمدار، عالم، فقیه و دانشمند بزرگی بود که در همه شرایط و بحران ها و مدیریت کشور هر وقت افراطی خواست صورت گیرد، خودش را در مقابل افراط در نظام، سنگر می کرد و آسیب می دید؛ هر آنچه که مرحوم هاشمی آسیب دید در مقابله و مبارزه با افراط بود.

به گزارش ایسکانیوز محمدامین رضازاده روز پنجشنبه در همایش فصلی خانه احزاب اظهار کرد: هرگاه این اصول مورد خدشه قرار می گرفت، آیت الله هاشمی خود را در مقابل آن قرار داده و به عنوان منشاء و محور وحدت در نظام و کشور تلاش می کرد که امیدواریم بعد از رحلت وی نیز اینگونه باشد.
وی همچنین گفت: برخی رخدادهای سیاسی در عرصه بین الملل، از انتخابات آمریکا و تحولات منطقه تا برخی رخدادها مانند ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی و حتی آتش سوزی در ساختمان پلاسکو که یک رخداد شاید غیرمترقبه و طبیعی است، می توانند در تحولات سیاسی داخل کشور موثر باشند.
رضازاده افزود: احزاب و به طور عام نخبگان، نهادهای مدنی، این تحولات را حتما رصد و در جای خود نقش خودشان را برای پیشبرد کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران ایفا می کنند.
وی ادامه داد: مرد بزرگ انقلاب، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در زمان زندگی و مبارزات در کنار امام راحل قرار داشت و بعد از انقلاب وجودش در همه مسئولیت ها در کنار امام و رهبر معظم انقلاب همچون وزنه تعدیل و اعتدال در کشور بود.
رضازاده افزود: مرحوم هاشمی، سیاستمدار، عالم، فقیه و دانشمند بزرگی بود که در همه شرایط و بحران ها و مدیریت کشور هر وقت افراطی خواست صورت گیرد، خودش را در مقابل افراط در نظام، سنگر می کرد و آسیب می دید؛ هر آنچه که مرحوم هاشمی آسیب دید در مقابله و مبارزه با افراط بود.
وی ادامه داد: آیت الله هاشمی، از هر جریان سیاسی و شخص سیاسی خاصی افراط می دید، خود را در مقابل آن قرار می داد؛ از هر فردی در کشور یا حتی یک عالم دینی افراطی مشاهده می کرد، خود را در مقابل این افراط سنگر می کرد.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور همچنین اضافه کرد: بعد از رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی، دو قطبی در کشور ایجاد شد میان کسانی که از نقطه نظرات وی سوء استفاده می کردند و منظور اپوزیسیون در خارج کشور بود که هر چه خواستند وی را در مقابل نظام قرار دهند، نتوانستند و مردم که در پاسداشت آن مرحوم، آیت الله هاشمی رفسنجانی را در کنار نظام، انقلاب و رهبری و جزو دلسوزان قرار دادند.
وی گفت: این رقابت دو قطبی طی شد و مردم یک دهان کجی به ضد انقلاب خارج نشان دادند که مردم قدرشناس خدمات مسئولین خود هستند. البته پیامی هم به کسانی دادند که در داخل کشور تهمت ها، افتراهایی را به وی و افرادی مانند او می زدند و امید است از این پیام ها درس عبرت بگیرم.
رضازاده با بیان اینکه اعتدال جزو نیازها و اقتضاء های زمانی کشور است، افزود: یکی از افرادی که می شود گفت توانست در این زمینه نقش مهمی ایفا کند، آیت الله هاشمی بود و امید است بعد از رحلت نیز افکار وی محور همدلی و انسجام بین همه دلسوزان نظام و کشور باشد.
وی گفت: بحث اقتصاد مقاومتی که خانه احزاب به عنوان یک تشکل مدنی و صنفی در کشور پیش گرفته، قابل تقدیر است. مقام عالی وزارت اقتصاد خود از پیشگامان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است.
رضازاده ادامه داد: خانه احزاب یکی از تشکل های صنفی است که به عنوان محل تجمع، نخبگان کشور و احزاب در آن حضور دارند و این یکی از افتخارات جامعه سیاسی کشور است و ما هم در دولت تدبیر و امید خوشحالیم که در کنار این دوستان در فضای سیاسی حاکم بر جامعه حضور داریم و در کنار هم با همدلی و همراهی که همیشه مسئولین دولتی آن را به عنوان افتخار خود می دانند، فعالیت می کنیم.

** نقش محوری احزاب در توسعه کشور
دبیرکل حزب سبز و عضو هیات رییسه خانه احزاب ایران نیز در این همایش گفت: احزاب به عنوان محور اصلی توسعه در کشور می توانند نقش محوری و مهمی داشته باشند و ما به عنوان هیات رییسه خانه احزاب باید در سه توسعه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی نقش خود را ایفا کنیم.
احمد کنعانی مقدم اظهار کرد: در توسعه اقتصادی که بحث اقتصاد مقاومتی در آن مطرح است، سه عنصر اهمیت دارد که احزاب در آن نقش بسزایی دارند؛ یکی توسعه سیاسی است که احزاب نقش مهمی در آن دارند و اگر جامعه را در مسیر توسعه سیاسی نتوانیم پیش ببریم، این هدف محقق نمی شود و در اقتصاد مقاومتی مردم نقش مهمی دارند و حضور و مشارکت مردم در این چارچوب اثرگذار است.
وی ادامه داد: اگر توسعه فرهنگی را نداشته باشیم و همه مردم در بحث توسعه، این فرهنگ را درنظرنگیرند، نمی توانیم بدون مقاومت به سمت توسعه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی حرکت کنیم.
کنعانی مقدم افزود: احزاب در اقتصاد مردمی و توسعه سیاسی نقش بسزایی دارند و در توسعه اقتصادی باید ورود کنند و توسعه فرهنگی هم یکی از ماموریت های اصلی احزاب است.
شهاب الدین صدر نایب رییس خانه احزاب نیز گفت: اقتصاد ما ظرفیت بالایی دارد و با توجه به نیروی انسانی و ذخایر و موهبت های طبیعی و شرایط کشور اگر برنامه ریزی بلند مدت و کارشناسی درستی صورت گیرد، می تواند وضعیت اقتصادی مناسبی را برای آینده کشور رقم بزند.
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک شعار نیست و موضوع کاربردی و عملی است، اظهار کرد: استقلال ابعاد مختلفی دارد که مهمترین آن استقلال اقتصادی است و اقتصاد مقاومتی جهاد اقتصادی است که در نهایت منجر به استقلال کشور می شود.
صدر همچنین اضافه کرد: بهترین شکل و تعریف احزاب این است که آنها وظایف خود را در راستای منویات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب انجام دهند و ببینند نقش احزاب در تحقق اولویت های رهبری چیست و در آن مسیر قدم بردارند.

300/300

کد خبر: 725988

وب گردی

وب گردی