تاکید موگرینی بر افزایش همکاری‌ها با لبنان

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در سفر خود به لبنان خواهان افزایش سطح همکاری‌ها با این کشور شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری کویت، فدریکا موگرینی، ‌نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا در دیدار با سعد الحریری، نخست وزیر لبنان در بیروت عنوان داشت: اتحادیه اروپا به حمایت خود ادامه می‌دهد و باید این حمایت برای استقرار امنیت و مبارزه با تروریسم افزایش یابد.

وی در ادامه افزود: ما از تلاش‌های لبنانی‌ها برای میزبانی تعداد بیشتری از آوارگان سوری و همچنین سرمایه گذاری برای توسعه این کشور حمایت می‌کنیم.

موگرینی تاکید کرد: ما شاهد پتانسیل بسیار زیاد مردم لبنان و نهادهای این کشور با وجود تمام تهدیدات و چالش‌های پیشرو هستیم و این مساله باعث می‌شود تا تمایل بیشتری برای کمک به تحقق ثبات در این کشور داشته باشیم.

در تمام این زمینه‌ها لبنان شریک استراتژیک اتحادیه اروپا به شمار می‌آید و ما خواهان افزایش سطح همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف هستیم.ما همچنین درخصوص اوضاع کنونی در سوریه و اقداماتی که می‌توان در این زمینه انجام داد رایزنی کردیم.

موگرینی عنوان داشت: در این شرایط پیچیده و بحرانی منطقه لبنان نشان داد که زندگی مسالمت آمیز امری شدنی است و همکاری با یکدیگر می‌تواند نتایج مطلوبی برجای بگذارد.

موگرینی بعدازظهر چهارشنبه در سفری دو روزه برای دیدار با مسئولان لبنان از جمله میشل عون، رئیس‌جمهور، نبیه بری، رئیس پارلمان و جبران باسیل، وزیر خارجه این کشور وارد بیروت شد.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 725991

وب گردی

وب گردی