آیت الله هاشمی رفسنجانی فخر روحانیت است / دانشگاه آزاد اسلامی به مرحله ای رسیده که بدخواهان نمی‌توانند آن را متوقف کنند

سیصد و نودمین جلسه هیات امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی و دوازدهمین جلسه هیات امنای استان هرمزگان به ریاست دکتر میرزاده و با حضور اعضا صبح امروز ( پنج شنبه) در سازمان مرکزی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده در ابتدای این جلسه با گرامیداشت یاد آیت الله هاشمی رفسنجانی، تاکید کرد : فقدان ایشان نه تنها برای دانشگاه آزاد اسلامی، بلکه برای کشور ضایعه ای جبران ناپذیر است و یک ضربه سهمگین ملی قلمداد می شود.

وی افزود: جای بسی خوشحالی است که آیت الله هاشمی رفسنجانی در زمان حیات گوشه ای از ثمرات باغ دانشی که خود کاشته بود را به عینه دید ولی برای این دانشگاه آرزوها و امیدهای بالاتری داشت. دریغا که دست ما از دامان پرمهر این قهرمان ملی و قهرمان مبارزه با استبداد و استکبار کوتاه شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: به نظر بنده هر قلب زنده ای که آیت الله هاشمی را دوست دارد و در حال طپیدن است، انگار آیت الله زنده است.

آیت الله هاشمی همیشه امیدوار بود و به دیگران امید می‌داد

میرزاده با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی فخر روحانیت است، اظهار داشت: ایشان با بیش از 60 سال فعالیت سیاسی، علمی، اجتماعی، اجرایی و ... قبل و بعد از انقلاب، چهره ای موثر در تمامی زمینه ها بود و مردم‌دوستی و تفکر اسلامی ایشان بی نظیر است. آیت الله هاشمی به عنوان یک منبع انرژی، همیشه امیدوار بود و به دیگران هم امید می داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه به خاطر سیر تحولات و تلاطم روزگار، چهره علمی آیت الله هاشمی رفسنجانی پشت چهره سیاسی و اجتماعی ایشان پنهان مانده است، تاکید کرد: آیت الله هاشمی به عنوان رئیس هیات موسس و هیات امنا، بیش از نیمی از وقت خود را برای دانشگاه آزاد اسلامی صرف می کرد و خوشبختانه موفق شد این دانشگاه را به عنوان یک الگوی جهانی در سطح بین المللی مطرح کند.

وی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی حتی اگر بنیانگذار و بانی این همه تحولات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و علمی نبود، با تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و نهادینه کردن تحصیلات دانشگاهی در شهرهای کوچک و بزرگ کشور، بازهم به عنوان یکی از بزرگترین خادمین ملت از ایشان یاد می شد.

میرزاده در ادامه ابراز امیدواری کرد با استعانت الهی و صبر و پشتکار، در پیشبرد اهداف آیت الله هاشمی رفسنجانی که همان توسعه علمی و پژوهشی کشور است، گام های موثری برداشته شود.

دکتر میرزاده همچنین به انتصاب دکتر ولایتی به ریاست هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: اخیراً با حکم مقام معظم رهبری، دکتر علی اکبر ولایتی که از دانشمندان برجسته کشور هستند، به عنوان رئیس هیات موسس، جایگزین آیت الله هاشمی شدند و روز گذشته در جلسه هیات موسس نیز به اتفاق آراء به عضویت هیات امنای دانشگاه انتخاب شدند.

وی افزود: امیدواریم با همکاری دکتر ولایتی و دیگر اعضا هیات موسس و هیات امنا، دانشگاه آزاد اسلامی را در جهت توسعه علمی و ارتقای کیفیت پیش ببریم.

پیاده سازی الگویی منحصربه فرد در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر میرزاده به برگزاری جلسات هیات امنای استانی در دانشگاه آزاد اسلامی و اهمیت تصمیم سازی های منطقه ای و استانی در این جلسات اشاره کرد و گفت: جلسات هیات امنا دیگر تشریفاتی نیست و با تفویض اختیارات به استان ها، این جلسات محلی برای تصمیم سازی های مهم محلی و منطقه ای شده است.

وی افزود: افزایش بهره وری، ارتقای کیفیت و کاهش هزینه ها، الگوی منحصربه فردی است که در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی پیاده می شود که در هیچ کدام از دانشگاه های دیگر کشور به چشم نمی خورد.

میرزاده با بیان اینکه تعدد واحدهای دانشگاهی باعث شده انعطاف پذیری بیشتری در دانشگاه آزاد اسلامی به وجود آید، افزود: جابجایی امکانات، تجهیزات و نیروهای انسانی بین واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی، باعث تبادل تسهیلات و امکانات شده است که از ویژگی های این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فعالیت دانشگاه در 30 جبهه کاری، تاکید کرد: این دانشگاه امروز به مرحله ای رسیده که بدخواهان نمی توانند آن را متوقف کنند و نقش موثر آن در شئونات مختلف اجتماعی، علمی، پژوهشی، کارآفرینی و... انکارناپذیر است.

وی به پیشرفت های علمی دانشگاه در مجامع بین المللی اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن 43هزار سند علمی در پایگاه ISI و 37 هزار سند در ESI، امروز به جایگاه 158 تولید علمی جهان صعود کرده است هر چند که این تولید علمی متاسفانه فقط مربوط به حدود 39 واحد این دانشگاه است که مجری دوره های دکتری هستند.

دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان جزو موفق ترین واحدهاست

دکتر میرزاده با اشاره به موفقیت های دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، اظهار داشت: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان از لحاظ سوددهی جزو موفق ترین واحدها در سراسر کشور است که از شرایط خوبی برخوردار است و نشان از مدیریت صحیح و منطقی مدیران و مسئولان دانشگاه در این استان دارد.

تصویب بودجه 96 استان هرمزگان

گفتنی است در پایان جلسه هیات امنای استان هرمزگان، بودجه این استان شامل 203 میلیارد تومان از حیث منابع و مصارف و 162 میلیارد تومان از حیث درآمد و هزینه، به تصویب اعضای جلسه هیات امنای استان رسید.

201

کد خبر: 726006

وب گردی

وب گردی