وزیر کشور: بدنه اجتماعی احزاب بایدتقویت شود

وزیر کشور گفت: ضعف بزرگ احزاب در کشور نداشتن بدنه اجتماعی قوی برای حضور فعال در موضوعات مختلف و اعتماد سازی بین مردم است.

به گزارش ایسکانیوز رحمانی فضلی وزیر کشور پیش از ظهر امروز پنجشنبه در همایش فصلی خانه احزاب که به یادمان آیت ا... هاشمی رفسنجانی، گرامیداشت شهدای آتش نشان وموضوع اقتصاد مقاومتی اختصاص داشت با تاکید بر تقویت بدنه اجتماعی احزاب گفت: فرهنگ تحزب و تقویت جایگاه قانونی احزاب خیلی مهم است و اگر احزاب در شرایطی بخواهند از بدنه اجتماعی برای شرکت در فرآیند تصمیم سازی و تصمیم گیری استفاده کنند بدلیل ضعف و نقص در این زمینه نمی توانند وظیفه و نقش اصلی خود را ایفا کنند.
وزیر کشور با گرامیداشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و یار دیرین انقلاب و رهبری گفت: صبر، تدبیر، اعتدال، پرکاری ، قدرت تغییر، نگاه تشکیلاتی و ولایت پذیری در قبل و بعد از انقلاب اسلامی از ویژگی های بارز آیت ا... هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از ارکان اصلی انقلاب اسلامی بود و قطعاً جای ایشان خالی خواهد بود.
رحمانی فضلی همچنین با گرامیداشت خاطراه شهدای آتش نشان حادثه ساختمان پلاسکو گفت: در بررسی حادثه ساختان پلاسکو همه باید الزامات قانونی را بپذیریم؛ رئیس جمهور محترم به بنده دستور پیگیری دادند وکمیته هائی تشکیل شده است، ضمن اینکه قوه قضائیه وقوه مقننه نیز به طور مستقل ابعاد و علل حادثه را بررسی می کنند و اگر تقصیری باشد یقینناَ برخورد خواهد شد. در هر صورت مهم این است که حفظ شئون افراد و رعایت انصاف در موضوع گیری ها مد نظر همه باشد.
وزیر کشور درباره لایحه قانون جامع انتخابات نیز گفت: با توجه به ابلاغ سیاست های کلی انتخابات از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی, این لایحه در کمیسیون سیاسی و امنیتی دولت در حال بررسی است و از 160 ماده آن تا کنون حدود95 ماده آن تمام شده و ظرف یکی دو هفته آینده بررسی آن تمام خواهد شد و به صحن دولت فرستاده می شود.
رحمانی فضلی در همین زمینه افزود: البته باتوجه به اینکه از اسفند ماه رسماً وارد فضای انتخابات خواهیم شد شاید اجرائی شدن این لایحه به انتخابات پیش رو نرسد، اما تلاش می کنیم با جمع بندی همه نظرات در اصلاح قانون جامع انتخابات اقدام کاملی صورت گیرد.
وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود به نقش احزاب در پیشبرد اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: انتظار از احزاب در بحث اقتصاد مقاومتی مشارکت در اجرا نیست، اما احزاب می توانند با ایجاد یک بدنه قوی کارشناسی و علمی و انجام مطالعات تطبیقی و جامع در خصوص نظامهای برنامه ریزی، بودجه ریزی، پولی و بانکی و نظام اداری کشور برای پشتیبانی از اقتصاد مقاومتی و تقویت مشارکت مردم در عرصه ا جرای آن فعالیت موثری داشته باشند.
دکتر رحمانی فضلی در پایان با تاکید بر شفاف سازی و مبارزه جدی با فساد از طریق مجاری قانونی گفت: مبارزه با فساد باید درکشور نهادینه شود و همه در مقابل قانون پاسخگو باشند.
وزیر کشور در عین حال خاطر نشان کرد: مبارزه با فساد نباید به ابزار کار سیاسی تبدیل و به وسیله ای برای انتقام جویی گروهی و شخصی تبدیل شود و اگر در این وادی قرار گرفت هیچکس نمی تواند با فساد برخوردی جدی داشته باشد.

300/300

کد خبر: 726032

وب گردی

وب گردی