تشریح آخرین تصمیمات دولت برای کمک به سازمان آتش نشانی از سوی وزیر کشور

 وزیر کشور روز پنجشنبه از تصمیم دولت برای تقویت سازمان آتش نشانی و تجهیز امکانات آنها خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه همایش فصلی خانه احزاب در جمع خبرنگاران با تسلیت جان باختن شماری از جان فشانان آتش نشانی و مردم در حادثه آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو در مرکز تهران گفت: مجموعه ای از تصمیمات دولت ابلاغ کرد و مباحثی مربوط به آتش نشانان و تجهیزاتشان در جلسه روز گذشته - چهارشنبه - در وزارت کشور بررسی شد.
وی اضافه کرد: این جلسه برای این بود که طبق توصیه رییس جمهوری، ساختمان هایی را که پر خطر و در معرض خطر هستند را شناسایی کنیم و برای آنها تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.
رحمانی فضلی گفت: یکی از محورهای این جلسه تقویت سازمان آتش نشانی و تجهیزات و امکانات آنها بوده است. با توجه به اینکه آتش نشانی زیر مجموعه شهرداری است، قرار شد تا بررسی های لازم در شهرداری انجام شود و پیشنهادات ارائه شود.
وی در باره علت حادثه هم گفت: اولین مساله ای که به آن رسیدیم اتصال برق بود.
ساختمان تجاری پلاسکو در محدوده خیابان جمهوری تهران حدود ساعت هشت صبح سی ام دی ماه دچار حریق شد که پس از سه ساعت و نیم تلاش آتش نشانان برای مهار آتش، 15 طبقه ساختمان به طور کامل فرو ریخت.
در مجموع یک هزار و ٢٠٠ واحد در مجتمع تجاری پلاسکو وجود داشت که بر اساس آمارها 560 واحد، فعال بود. گفته می شود 15 هزار میلیارد ریال خسارت به این واحدها وارد شده است و سه هزار کارگر نیز بیکار شدند.
بخش زیادی از کسبه این ساختمان در صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پیراهن بودند که 99 درصد آنان از این واحدها به عنوان «مرکز پخش» استفاده می کردند. همچنین 180 واحد در این ساختمان تولیدکننده و فروشنده دیگر اقلام بودند.
در این ساختمان که سال 1341 احداث شده بود، 400 واحد پیراهن دوز، 6 واحد کشباف، هشت واحد صنف خیاطان و 20 واحد تولیدی کفش فعال بودند.

300/300

کد خبر: 726035

وب گردی

وب گردی