وکالت و قضاوت کنار هم هستند، نه مقابل هم

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه وکالت و قضاوت کنار هم هستند، نه مقابل هم، افزود: وکلا و قضات دغدغه و هدف مشترک دارند و آن هم تحقق دادرسی عادلانه و منصفانه جهت حل و فصل مناسب اختلافات است.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، لطفی رئیس کانون وکلای دادگستری استان اردبیل در کارگاه حقوق داوری در اردبیل با بیان اینکه این نشست نقطه آغاز یک همکاری مشترک در زمینه حقوق تجارت بین الملل و داوری تجارت بین الملل است، گفت: بعد از این نشست نیز، کارگاه‌ها و نشست‌های علمی و آموزشی مشترک میان دادگستری، کانون وکلا و اتاق بازرگانی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه وکالت و قضاوت کنار هم هستند، نه مقابل هم، افزود: وکلا و قضات دغدغه و هدف مشترک دارند و آن هم تحقق دادرسی عادلانه و منصفانه جهت حل و فصل مناسب اختلافات است.

لطفی تاکید کرد: این نشست ثابت کرد می‌توان با متولیان صنعت، تجارت، کشاورزی و بازرگانی برای یافتن راهکار مطلوب و برآورده کردن نیازهای حقوقی و قضایی اقدام کرد.

وی افزود: تشکیلات قضایی، وکالتی و بازرگانی استان این توانایی را دارند که مدل عملی همکاری را در معرض دید دیگر انسان ها قرار دهند.

لطفی با بیان اینکه در شیوه دادرسی قضایی شیوه برد-باخت حاکم است، تصریح کرد: شیوه داوری شیوه برد-برد است بطوریکه وقتی دو طرف در راه داوری قدم می‌گذارند، این شیوه را می‌پذیرند، پس به دنبال برد-برد هستند

کد خبر: 726044

وب گردی

وب گردی