افزایش بارندگی در روز جمعه/ احتمال گرد و خاک در جنوب

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش برف و باران در اکثر مناطق کشور از احتمال وقوع گرد وخاک در جنوب کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا احد وظیفه بیان کرد: امروز با فعالیت سامانه بارشی در غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، بخش‌هایی از شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز ابرناکی و بارش برف و باران گاهی با وزش باد پیش بینی می‌شود که بارش‌ها در بعد از ظهر در استان‌های کرمانشاه، شمال ایلام، لرستان و چهارمحال و بختیاری شدت بیشتری خواهد داشت، همچنین روز جمعه بر مقدار بارش‌ها در دامنه‌های جنوبی البرز نیز افزوده می‌شود و گستره بارش‌ها جنوب غرب، نواحی مرکزی، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور را نیز در بر می‌گیرد.

وی افزود: روز جمعه بارش‌ها در استان ایلام، کرمانشاه، لرستان، شمال خوزستان، بخش‌هایی از همدان، مرکزی قزوین، البرز و تهران شدت بیشتری خواهد داشت و با شمالی شدن جریان‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر، به ویژه در گیلان و مازندران بارش‌ها تشدید می‌شود و روز شنبه از مقدار بارش‌ها در جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس و دامنه‌های جنوبی البرز کاسته می‌شود ولی در شمال غرب، غرب و بخش‌هایی از جنوب، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور بارش ادامه خواهد داشت.

وظیفه با اشاره به اینکه در این مدت پدیده رعد و برق و تگرگ در استان‌های واقع در زاگرس جنوبی و مرکزی دور از انتظار نیست گفت: امروز با افزایش سرعت وزش باد در کشور عراق احتمال وقوع گرد و خاک و انتقال آن به بخش‌هایی از جنوب غرب و غرب کشور وجود دارد و روز جمعه نیز در برخی نقاط جنوب غرب، جنوب و مرکز نوار شرقی کشور گاهی وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. روزهای جمعه و شنبه خلیج فارس و دریای خزر مواج خواهد شد و از اواخر وقت روز جمعه و طی روز شنبه با نفوذ هوای سرد دمای هوا در نوار شمالی کشور کاهش می‌یابد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت آسمان تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران روز جمعه ابری با بارش باران و برف گاهی وزش باد در اواخر وقت نیمه ابری و مه آلود با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای 5 درجه سانتیگراد و روز شنبه نیمه ابری و مه صبحگاهی در بعد از ظهر ابری، به تدریج بارش برف، گاهی وزش باد با حداقل دمای 1- و حداکثر دمای 5 درجه سانتیگراد خواهد بود.

700700

کد خبر: 726055

وب گردی

وب گردی