استان هرمزگان به آب شیرین‌کن نیاز دارد، دانشگاه آزاد مشکل را حل کند/رشته‌های تقریب مذاهب در مقطع دکتری در دانشگاه آزاد هرمزگان دایر شود

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با بیان این که بهتر است رشته‌های دانشگاهی در استان هرمزگان بر اساس نیازهای این منطقه باشد، گفت: اکنون استان هرمزگان به آب شیرین‌کن و تکنولوژی آن نیاز دارد، دانشگاه‌های دولتی هم در این زمینه کار خاصی نکرده‌اند و امیدوارم در این زمینه دانشگاه آزاد اقدامی انجام دهد.

به گزارش ایسکانیوز،مصلحی‌پور همچنین ابراز امیدواری کرد راه آیت‌الله هاشمی ادامه پیدا کند تا به گفته او بتوانیم از بسیاری از تنگناها نجات پیدا کنیم.

شیخی زینی نماینده وزارت علوم در جلسه هیات امنای استان هرمزگان نیز با تسلیت ارتحال آیت‌الله هاشمی گفت: ارتقاء کیفیت لازمه همه دانشگاه‌هاست و امیدوارم رویکردی که در دانشگاه آزاد در پیش گرفته شده است، استمرار یابد.

در ادامه داوودی، نماینده وزارت بهداشت در این جلسه با تسلیت رحلت آیت‌الله هاشمی گفت:‌ امیدوارم ایده و تفکر ایشان در سطح سیاست‌گذاران کشور نهادینه شود.

او افزود: نگاه دانشگاه آزاد اسلامی در استان هرمزگان آموزش محور و فرهنگ محور است در صورتی که ریاست جلسه به نگاه فناورانه و ایجاد دانشگاه نسل سوم تاکید دارد. دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز باید در این مسیر حرکت کنند.

او ادامه داد: دانشگاه‌های آزاد محدودیت دانشگاه‌های دولتی را ندارند؛ از این‌رو می‌توانند اهداف فناورانه را بهتر پیگیری کنند، ما در استان هرمزگان باید از ظرفیت دریا استفاده کنیم و علم را به درآمد منتهی کنیم.

داوودی پیشنهاد داد یک پژوهشکده مشترک در بین دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان هرمزگان ایجاد شود.

همچنین قورچیان عضو هیات امنای دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان هرمزگان در جلسه هیات امنای این دانشگاه گفت:‌ دانشگاه‌‌های آزاد استان 37 هزار دانشجو دارند. وظیفه اصلی دانشگاه تربیت انسان است و نباید این رسالت دانشگاه فراموش شود.

او تاکید کرد: دانشگاه باید انسان‌های فرهیخته که در حال توسعه هستند به جامعه ارائه دهد.

همچنین مشیری یکی دیگر از اعضای هیات امنای این استان تهیه سند راهبردی فناوری با توجه به آمایش استان‌ها، تغییر رویکرد در استان‌ها نسبت به امر فناوری، تشکیل شورای عالی فناوری در استان، دایر نمودن کلینیک پژوهشی، تقویت آزمایشگاه‌ها و توانمند کردن اساتید برای دستیابی به دانشگاه‌های نسل سوم را مورد تاکید قرار داد.

همچنین در ادامه مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان خواستار ایجاد 4 رشته تقریبی در استان هرمزگان شد.

حجت‌الاسلام ابراهیمی، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان تاکید کرد: آیت‌الله هاشمی به خاطر خدا کار کرد و یکی از آثارش همین دانشگاه آزاد بود. من قبلا بیشتر ایشان را تنها یک سیاست‌مدار کم‌نظیر می‌دانستم، ولی وقتی تفسیر قرآن ایشان را خواندم، دیدم که شخصیت ایشان چقدر عجیب است.

او افزود: آن گونه که پیغمبر می‌گوید کسی که به خاطر خدا آموزش بدهد و به خاطر خدا عمل کند در ملکوت خداست. آیت‌الله هاشمی نیز امروز در ملکوت خداست. همچنین رسول اکرم در جای دیگر می‌فرماید «نزدیک‌ترین افراد به خداوند کسانی هستند که اهل علم و جهادند» آیت‌الله هاشمی نیز اهل علم و جهاد بود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان گفت: رسول اکرم در جایی دیگر می‌گوید «هر کس مرگش فرابرسد و دنبال علم باشد بین او و پیامبر خدا فاصله‌ای نیست» آیت‌الله هاشمی نیز این ویژگی را داشت.

او افزود: حلم و صبر را باید از هاشمی یاد گرفت. با رفتنش صبر هم رفت، خواسته آیت‌الله هاشمی این بود که در استان هرمزگان در مقطع دکتری 4 رشته تقریبی ایجاد شود تا با همکاری شیعه و سنی این دانشجویان تربیت شوند. امیدوارم این خواسته آیت‌الله هاشمی محقق شود.

200/203

کد خبر: 726060

وب گردی

وب گردی