حجت الاسلام انصاری: آیت الله هاشمی رفسنجانی تصویری ماندگار در تاریخ ایران است/زاهدی: لزوم توسعه رشته های کاربردی و مهارتی در دانشگاه آزاد اسلامی

حجت الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رییس جموری در جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان ضمن ادای احترام به آیت الله هاشمی رییس هیات موسس این دانشگاه گفت: هنوز نتوانستیم فقدان ایشان را هضم کنیم و خلا وجودی آیت الله همچنان احساس می شود.

به گزارش ایسکانیوز، معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: اما برنامه های ماندگار ایشان در همه عرصه های سیاسی،‌ اقتصادی،‌ نظامی، امنیت ملی و آموزش عالی و نقشی که در رشد و توسعه کشور داشته اند تصویری ماندگار و استثنایی از ایشان در تاریخ ایران از خود برجای گذاشت.

انصاری گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از برکات وجودی ایشان است هرچند که نقش حمایت های امام راحل، مقام معظم رهبری و هیات موسس نقش مهمی در تاسیس این دانشگاه موثر بود اما اندیشه بلند آیت الله هاشمی رفسنجانی و پشتکار ایشان باعث شد تا این دانشگاه در زمانی که مطرح کردن آموزش عالی غیر دولتی حرکتی ضد ارزش تلقی می شد، شکل گرفته و به ثمر برسد.

معاون پارلمانی رییس جمهور ضمن تشکر از زحمات مدیران و مسئولان در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان گفت: گزارش ها حاکی از زحمات بسیار دوستان در این استان را دارد چرا که این استان یکی از مناطق اقتصاد مقاومتی است و بسترهای زیادی برای کار دارد.

وی خواستار تعامل بیشتر دانشگاه با استانداری شد و افزود: مجموعه طرح های توسعه ای، سرمایه گذاری مالی، امور عملیاتی، پژوهشی و تحقیقاتی باید بیشتر مدنظر واحدهای استان کرمان قرار گرفته تا منبع درآمد مضاعفی برای آنها شود.

انصاری به نقش پررنگ دانشگاه ها بویژه دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه اقتصادی استان ها اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به جایگاهی که بدست آورده می تواند در توسعه اقتصاد دانش بنیان پیشگام باشد.

زاهدی: لزوم توسعه رشته های کاربردی در دانشگاه آزاد اسلامی

همچنین محمد مهدی زاهدی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در سخنانی گفت: در حوزه آموزش عالی کشور باید به سمت آموزش مهارتی برویم.

وی افزود: خیل عظیم فارغ التحصیلان بیکار دانشگاه ها امروز برای جامعه تهدیدی به شمار می رود که باید آنها را مدیریت کنیم و برای این موضوع چاره ای جز تغییر نگاه به آموزش عالی کشور وجود ندارد.

دکتر زاهدی با اشاره به سند چشم انداز آموزش عالی کشور گفت: طبق این سند تا سال 1400 باید 35 درصد آموزش عالی کشور مهارتی شود.

وی به دانشگاه آزاد اسلامی نیز توصیه کرد رویکرد خود را تغییر داده و با همفکری با وزارت های بهداشت و وزارت علوم به سمت توسعه رشته های مهارتی اقدام کند.

دکتر زاهدی همچنین از زحمات و خدمات دانشگاه آزاد اسلامی در استان کرمان قدردانی کرد.

200/203

کد خبر: 726080

وب گردی

وب گردی