ایجاد شرکت های دانش بنیان فرهنگی برای اولین بار در استان کرمان

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان 2534 نفر را در هیات علمی جذب کرده است که از این میان 808 نفر آنها به صورت تمام وقت مشغول به کار هستند.

به گزارش ایسکانیوز؛ بابک آل طاها در چهاردهمین جلسه هیات امنایی استان کرمان ضمن ادای احترام به آیت الله رفسنجانی (ره) اظهار کرد: در حال حاضر در استان کرمان از میان 119 دانشگاه و مراکز آموزش عالی در استان کرمان، 13مرکز و واحد دانشگاهی متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است. همچنین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی 25 درصد کل دانشجویان این استان را تشکیل می دهند .

وی ادامه داد: 36درصد از دانشجویان این دانشگاه به دانشجویان تحصیلات تکمیلی مربوط میشود. تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان 2534 نفر که از این میان 808نفر آنها، به صورت تمام وقت مشغول به کار هستند و در نهایت می توان گفت که 32درصد استادان هیات علمی استان کرمان در دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می کنند. دانشگاه آزاد اسلامی از سال 92تا 94 قادر بوده که 40 نفر را در هیات علمی جذب کند و چنانکه پیش بینی می شود ، تعداد اعضای هیات علمی به 90نفر نیز می رسد. همچنین با توجه به آمار بدست آمده تعداد استاد به دانشجو به صورت تمام وقت 1به 50، به صورت نیمه وقت1به 46 و با همکاری نیروهای حق التدریسی 1به 28 است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان درباره مراکز رشد استان یادآور شد: سال گذشته در واحدهای استان کرمان تنها 4 مرکز رشد وجود داشت اما به گونه ای در این زمینه پیشرفت کردیم که تمام واحدهای دانشگاهی این استان تا پایان سال 95 مرکز رشد خواهند داشت. اکنون 42 واحد فناور در این استان به صورت فعال وجود دارد . ما برای اولین بار کتابچه مربوط به آزمایشگاهای ساها و همچنین سایت مرکزی این آزمایشگاه را راه اندازی کرده ایم. 2450 تعداد کل تجهیزات موجود به عنوان سامانه ساها است که از این میان تعداد 1464 از این عدد میتوانند به مخاطبان خدمات ارائه کنند.

آل طه در ادامه گفت: تعداد مقالات isiدر سال 94، به عدد1234 رسیده است.همچنین طرح شفا تا کنون 58درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که به منظور تکمیل این طرح درخواست وام نیز داده ایم.

وی درخصوص طرح عمرانی این دانشگاه ادامه داد: پژوهشکده مرکز، سلوله آزمایشگاه های همکار، سرمایه گذاری در یک مجتمع تجاری و همچنین سوله های این استان از مهم ترین طرح های عمرانی دانشگاه آزاد استان کرمان است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در باره فعالیت های فرهنگی این استان خاطر نشان کرد: جایزه جهانی پاریزی، پارک مفاخر، جشنواره ملی فرهنگ اقوام و میراث معنوی، بنای یادمان شهدا و دفن شهدای گمنام از مهم ترین رویدادهای ماندگار این استان در حوزه فرهنگی است که در آینده نیز تداوم خواهد داشت. در حال ما در زمینه شناسایی مفاخر، ایجاد پایان نامه های مرتبط با طرح ماندگار فعالیت های گسترده ای داشته ایم. همچنین شناسایی قابلیت های موجود برای طرح های گردشگری با توجه به امکانات خوابگاهی که بلااستفاده بود، در اولویت های برنامه ای ما قرار دارد. از طرف دیگر استان کرمان برای اولین بار شرکت های دانش بنیان فرهنگی را به منظور شناخت مشاهیرایرانی و فرهنگ سازی در این حوزه ایجاد کرده است.

آل طه اضافه کرد: از سال 94تا 95 6درصد رشد شهریه داشته ایم که پیش بینی میشود تا سال 96 این مقدار رشد به 7/1 نیز برسد. درآمد دانش بنیان و حسابهای مستقل از سال 94تا95 21درصد کاهش داشته است و پیش بینی می شود که تا پایان سال 96، 80درصد رشد داشته باشیم. مقدار کمک های مردمی در استان کرمان از سال 94تا 95 ،11 درصد رشد داشته است که پیش بینی می شود تا پایان سال 96 17در صد کاهش یابد. کل درآمد محقق شده در این استان از سال 94تا 95 4/6 درصد رشد کرده که پیش بینی می شود تا پایان سال 96 رشدی 14 در صدی داشته باشیم.

203/200

کد خبر: 726087

وب گردی

وب گردی