کمالی: تعدد احزاب توجیه مناسبی برای حمایت نکردن از آنها نیست

دبیرکل حزب اسلامی کار گفت: علی‌رغم اعتقاد برخی از مسئولان مبنی بر وجود 248 حزب و تشکل سیاسی در کشور، نهایتا 20 حزب فعال داریم.

به گزارش ایسکانیوز، حسین کمالی، دبیرکل حزب اسلامی کار پیرامون علل اصلی مشکلات مالی احزاب کشورمان اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از جمعیت‌ها، کانون‌ها و انجمن‌های ما علی‌رغم فعالیت فراگیر به عنوان حزب ثبت می‌شوند و در نتیجه مسئولان در توضیح علت کم توجهی مالی به احزاب، به تعدد آنان اشاره می‌کنند؛ هر چند از نظر بنده تعدد احزاب نیز توجیه مناسبی برای عدم حمایت از آنان نیست.

وی ادامه داد: بعضا شنیده می‌شود که برخی از مسئولان بر این اعتقادند که 248 حزب و تشکل سیاسی در کشور داریم در حالی که نهایتا 20 حزب فعال داریم و مابقی تنها فعالیت‌های صنفی انجام می‌دهند و نباید آنان را در کنار احزاب فعال گذاشت.

کمالی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان تاکید کرد: در اعطای یارانه به احزاب و تشکل‌ها باید به میزان فعالیت‌های آنان و حتی دفاتر، تشکیلات و شعبات آنان در سایر استان‌ها و شهرستان‌ها توجه شود.

دبیرکل حزب اسلامی کار در رابطه با شیوه اعطای یارانه به احزاب بیان داشت: قطعا این مسئله نیازمند تدوین آیین‌نامه و ضوابطی است تا به صورت سلیقه‌ای به احزاب یارانه تخصیص داده نشود.

300/302

کد خبر: 726091

وب گردی

وب گردی