حجت الاسلام رهامی:شخصی با تجربه آیت الله هاشمی رفسنجانی در جریان اصلاح طلب و اعتدال وجود ندارد/روحانی موقعیت خوبی بین اصلاح طلبان برای انتخابات دارد

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی سالهای سال به عنوان رئیس مجلس، رئیس جمهور، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بودند که این سوابق برای هیچکدام از افراد مطرح جریان اصلاح طلب و اعتدال وجود ندارد.

حجت الاسلام محسن رهامی با بیان این که آیت الله هاشمی رفسنجانی برای اصلاح طلبها یک نیروی مرکزی قوی بودند در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، گفت: اصلاح طلبان وزنه تعادل نظام و جریانهای سیاسی را از دست دادند. همچنین، قبل از آیت الله هاشمی رفسنجانی، آیت الله موسوی اردبیلی فوت کرده بودند. این دو نفر دو نیروی قوی و معتدل نظام قدرت توازن را به نفع اصلاح طلبان بالا می بردند و قدرت چانه زنی، لابی گری، حفظ جایگاه اعتدال اصلاح طلبان را ما از دست دادیم.

وی با بیان اینکه کاملا روشن است که یک خلاء ایجاد شده گفت: این خلاء تاثیر منفی در آرایش سیاسی گذاشته است و مجموع آرایش سیاسی کشور را به نفع جریان اصولگرایان در حال حاضر تغییر داده است، اما به راحتی میشود کسی را جایگزین کرد یا خیر این مساله زمان می خواهد و شاید بتوان گفت به هیچ وجه امکان ندارد.

وی با بیان این که ما افراد بسیار مهم و تاثیرگذاری را در مجموعه و بدنه اصلاحات و جریانهای اعتدال جامعه داریم، افزود: اما مشکل داریم تا اینها بیایند به جایگاه آیت الله هاشمی برسند؛ کسی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جایگاه خودش را داشته و زمان امام راحل این جایگاه تقویت شد، خصوصا با احکامی که برای ایشان در مسجد جامع صادر کردیم مقام ایشان به رئیس کل قوا تصویب شد.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی سالهای سال به عنوان رئیس مجلس، رئیس جمهور، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بودند که این سوابق برای هیچکدام از افراد مطرح جریان اصلاح طلب و اعتدال وجود ندارد.

رهامی ادامه داد: ما افرادی با محدودیت هایی داریم که به راحتی نمیتوانند به جامعه بیایند و ارتباط برقرار کنند، شخصیتهای تاثیرگذار ما در بدنه اصلاحات کم نیستند منتها محدودیت هایی برایشان وجود دارد که به راحتی امکان تعامل با نظام و تاثیرگذاری در روند جبهه گیری نظام برایشان فراهم نیست و تا رفع این موانع به راحتی نمیتوانند جایگاهی پیدا کنند که مثلا درخصوص مسائل کلان با رهبری صحبت و چانه زنی کنند بالاخره برای خودشان محدودیت دارند تا بتوانند به دیگران کمک کنند.


وی گفت: ما تلاشمان این است تادر جبهه اصلاحات با نوع رهبری جمعی و خرد جمعی، رهبر اصلاحات رهبر شورایی باشد که با مجموعه نیروها و جریانهای تاثیرگذار با یکدیگر بیشتر بتوانیم تجمیع و همفکری هایمان را بیشتر و اختلافات را کاهش دهیم که بتوانیم تا آنجایی که از دستمان بر می آید خلاء وجودی آیت الله هاشمی انشالله را تا حدی جبران کنیم.


رهامی در پاسخ به این که سوال که اصلاح طلبان به جز روحانی گزینه دیگری برای انتخابات در نظر دارند یا خیر، گفت: ما هنوز یک نشست عمومی و سراسری در اصلاحات نداشتیم تا بتوانیم به جمع بندی برسیم. هنوز سران اصلاحات مجمع، اصلاحات و احزاب در یک نشست جمعی که بتوانند به یک جمع بندی برسند، نرسیده اند؛ به اضافه اینکه اصلاحات یک حزب و تشکیلات نیست که به راحتی مثلا یک دبیرکل یا شورا مرکزی تصمیمی بگیرد و بقیه تبعیت کنند. فعلا در مجموع موقعیت آقای روحانی موقعیت خوبی است و تا امروز در بین اصلاح طلبان به صورت جدی در عرض ایشان کاندیدایی مطرح نشده است.

وی در پایان افزود: صحبت هایی در جلسات وجود دارد مبنی بر این که آیا با کاندیدای واحد وارد شویم یا با چند کاندیدا به صحنه انتخابات برویم و روزهای آخر که موقعیتشان تصویب، صلاحیتشان تایید شد و خیالمان راحت شد بقیه افراد را کنار بروند، مثل انتخابات 92 که آقای عارف در سال 92 به نفع روحانی کنار رفتند، درخصوص این موضوعات بحث می کنیم ولی هنوز به جمع بندی قطعی نکردیم.

302/300/301

کد خبر: 726094

وب گردی

وب گردی