هوگو بارا پس از ترک شیائومی هدایت تیم واقعیت مجازی فیسبوک را بر عهده گرفت

هوگو بارا پس از جدایی از شیائومی، به دره‌ی سیلیکون بازگشته و هدایت تیم واقعیت مجازی فیسبوک را برعهده گرفته  است.

به گزارش ایسکانیوز، دو روز پس از انتشار اخباری در خصوص جدایی هوگو بارا از شیائومی، این متخصص شناخته شده در حوزه‌ی فناوری به دره‌ی سیلیکون بازگشته و این بار هدایت تیم واقعیت مجازی در فیسبوک را بر عهده گرفته است.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک با انتشار پستی در این شبکه‌ی اجتماعی اعلام کرده که هوگو بارا به عنوان قائم مقام بخش واقعیت مجازی به فیسبوک خواهد پیوست. وی در پست خود چنین اظهار نظر کرده است:

بارا به فیسبوک می‌پیوندد تا هدایت تیم واقعیت مجازی را بر عهده بگیرد که فعالیت‌های این تیم شامل آکولیس نیز می‌شود. هوگو اخیرا چین را ترک کرده و حالا در کنار هم تیم‌ واقعیت مجازی را به پیش خواهیم برد.

مارک زاکربرگ علاوه بر انتشار توضیحاتی در رابطه با اضافه شدن بارا به فیسبوک، تصویری را نیز منتشر کرده که به نظر می‌رسد با استفاده از اپلیکیشن Telepresence آکیولس در دفتر منلو پارک کالیفرنیای فیسبوک به ثبت رسیده است.

هوگو بارا را باید به عنوان یکی از نخبه‌ترین متخصصان حوزه‌ی فناوری است که تجربیات بسیار خوبی نیز در کمپانی‌های طراز اول دارد. بارا از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ در تیم توسعه‌ی اندروید بود تا اینکه از سال ۲۰۱۳ برای تقویت شیائومی به این کمپانی چینی پیوست. مارک زاکربرگ جزئیات بیشتری را در خصوص جذب هوگو بارا اعلام نکرده، حال آنکه از گفته‌های زاکربرگ مشخص است که فعالیت‌های واقعیت مجازی در فیسبوک محدود به آکیولس نیست. هوگو بارا هدایت تیمی را برعهده گرفته است که کل فعالیت‌های این کمپانی در حوزه‌ی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را پوشش می‌دهد. اطلاعات موجود نشان از این دارد که فعالیت‌های فیسبوک فراتر از هدست واقعیت مجازی آکیولس است.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 726099

وب گردی

وب گردی