جرئیات آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل زدگان در کشور

رئیس سازمان امداد و نجات به ١٥٦٠٠ نفر از سیل زدگان کشور طی 8 روز گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، مرتضی سلیمی به تشریح عملیات سیل و آبگرفتگی در کشور ازاول تا٨بهمن ٩٥ تا ساعت ٧:٣٠ امروز پرداخت
٦استان کشور شامل هرمزگان،سیستان،کرمان،فارس،خراسان جنوبی و رضوی و ٢١شهرستان شامل جاسک،سیریک،میناب،رودان،حاجی آباد،بشاگرد،دلگان،کنارک،ایرانشهر،نیکشهر،چابهار،خاش،سرباز،سیب و سوران،منوجان،قلعه گنج،کوهبنان،داراب،سربیشه،خواف و تایباد ناتثر از سیل و آبگرفتگی بودند.

وی ادامه داد: امداد گران در 191 شهر و روستا و به 15600 نفر از هموطنان متاثر از سیل در کشوذ خدمات امدادی ارائه کردند همچنین 6400 از هموطنان اسکان ضروری داده شدند.
رئیس سازمان امداد و نجات افزود: 73 دستگاه خودرو از مسیر سیلاب ٧٣ رهاسازی و عملیات تخلیه آب از ٦٠ واحد مسکونی با موفقیت صورت گرفت. ماموران سازمان امداد و نجات در ٢٢٨تیم(١٢٢٢ نفر) در نقاط ذکر شده سایر خدمات امدادی مانند ١٣٥٠دستگاه چادر ، ٥٨٠تخته پتو ، ١٧٦٠تخته موکت، ١٣٥٠شعله والور و فانوس، ٥٨٥٠کیلوگرم نایلون، ٣٠٠ست ظروف، ٢٣٣٠٠قوطی کنسروجات، ٣٦٠٠قرص نان و ١٨٠٠ کیلوگرم برنج تا کنون میان هموطنان سیل زده توزیع شده است.

وی اضافه کرد: عملیات امدادرسانی در استان های سیستان،هرمزگان و کرمان ادامه دارد.

سلیمی با اشاره به عملیات سیل و آبگرفتگی استان هرمزگان از اول تا ساعت 7.30 امروز گفت: ٦شهرستان شامل جاسک، سیریک، میناب، رودان، بشاگرد و حاجی آباد در استان هرمزگان متاثر از سیل بودند همچنین امدادگران در ٥٦شهر و روستا و به 6707 نفر از هموطنان خدمات امدادی ارائه کردند همچنین 840 نفر اسکان ضروری داده شدند.

وی بیان کرد: عملیات تخلیه آب از ٣٣ واحد مسکونی نیز با موفقیت کامل صورت گرفت همچنین امدادگران در :٢٦تیم (١١٤ نفر) سایر خدمات امدادی نظیر ٢٤٣دستگاه چادر، ١١٥٠تخته پتو، ٥٢٠تخته موکت، ٣١٩شعله والور و فانوس، ٢١٧٠کیلوگرم نایلون، ١١٤ست ظروف، ١٠٤٠٠ قوطی کنسروجات، ٢٩٠٠قرص نان و ٨٠٠کیلوگرم برنج را میان هموطنان سیل زده در استان هرمزگان ارائه کردند. لازم به ذکر است خدمات امدادی همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات در ادامه به اشاره عملیات سیل و آبگرفتگی در سیستان و بلوچستان از اول بهمن تا ساعت 7.30 امروز گفت: ٨شهرستان در استان سیستان و بلوچستان شامل دلگان،کنارک،ایرانشهر،نیکشهر،چابهار،خاش و سیب و سورا تحت تاثیر سیل قرار داشتند. ماموران سازمان امداد و نجات در 112 شهر و روستا و به ٨٣٧٤نفر از هموطنان در استان سیستان و بلوچستان خدمات امدادی ارائه کردند. همچنین ٥٥٤٥نفر اسکان ضروری داده شدند.

وی ادامه داد: عملیات رهاسازی 65 خودرو از مسیر سیلاب با موفقیت صورت گرفت همچنین نیروهای سازمان امداد و نجات در ١٧٩تیم(١٠٥٥ نفر) سایر خدمات امدادی مانند ١١٠٠دستگاه چادر، ٣٣٨٠تخته پتو، ١٢٣٠تخته موکت، ١٠٢٠شعله والور و فانوس ،٣٦٠٠کیلوگرم نایلون، ١١٦٠٠ قوطی کنسروجات، ٧٠٠قرص نان و ٨٧٠کیلوگرم برنج را ارائه کردند لازم به ذکر است امدادرسانی در استان سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

سلیمی با اشاره به عملیات سیل و آبگرفتگی در استان کرمان از اول بهمن تا ساعت 8 صبح امروز گفت: ٣شهرستان شامل قلعه گنج، کوهبنان و منوجان در استان کرمان متاثر از سیل و آبگرفتگی بودند. ماموران سازمان امداد و نجات به ٦روستا و ٤٠٤نفر نفر خدمات امدادی ارائه کردند. همچنین یک نفر اسکان ضروری داده شد.

وی در پایان تاکید کرد: عملیات رهاسازی 3خودرو از مسیر سیلاب با موفقیت انجام شد همچنین امدادگران در ٤تیم(١١ نفر) سایر خدمات امدادی نظیر ١دستگاه چادر و ٩٦٠قوطی کنسروجات را میان این افراد توزیع کردند. امدادرسانی در استان کزمان نیز مانند استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان همچنان ادامه دارد.
701

کد خبر: 726110

وب گردی

وب گردی